در آسیای غربی

فروش رنو فرانسه بدلیل خروج از ایران 30 درصد سقوط كرد

فروش رنو فرانسه بدلیل خروج از ایران 30 درصد سقوط كرد آچار: گروه خودروسازی رنوی فرانسه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود فروش این گروه در آسیای غربی با سقوط 27.7 درصدی روبرو شده كه علت عمده آن خروج این شركت از ایران در سال 2018 بوده است.


به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از رویترز، خودروساز بزرگ فرانسه، رنو، با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود فروش این شركت در نیمه اول امسال در بازار در حال افول اروپا بدون تغییر بود، اما در مناطقی مانند آفریقا، آسیای غربی و هند با سقوط ۲۷.۷ درصدی روبرو شد كه علت عمده آن خروج رنو از ایران در سال ۲۰۱۸، تحت فشار تهدیدات تحریم از طرف آمریكا بود. فروش شركت رنو در منطقه اوراسیا، شامل روسیه، ۵. درصد افت كرد و در بازار آمریكا هم ۳.۹ درصد پایین آمد. امسال فروش رنو در برزیل با رشد ۸ درصدی همراه بود. رنو تحت تأثیر كند شدن جهانی صنعت خودرو، با افت فروش ۶.۷ درصدی مواجه گردید، اما اعلام نمود محصول جدید این شركت این تأثیرات منفی را در بعضی بازارهای كلیدی كاهش خواهد داد. طبق بیانیه جدید این خودروساز، فروش شركت رنو در بازه ژانویه-ژوئن، از ۲.۰۸ میلیون خودروی سبك در سال گذشته، به ۱.۹۴ میلیون خودروی سبك در سال جاری، افت كرده است. در این بیانیه آمده است سقوط فروش جهانی خودرو از آمار این شركت بدتر بوده و ۷.۱ درصد كاهش یافته است. اعلام نتایج ضعیف فروش رنو در حالی صورت گرفت كه صنعت خودروی جهان با نتایج ناامیدكننده ای روبرو شده است؛ بازارهای بزرگ در حال افت هستند و موانع مهمی برای تجارت به وجود آمده اند. این آمار یك روز بعد از آن منتشر گردید كه رقیب فرانسوی رنو، پی اس ای (پژو سیتروئن)، از سقوط ۱۲.۸ درصدی فروش خود آگاهی داد. شركت رنو در بیانیه خود اعلام نمود كه این خودروساز فرانسوی در نیمه اول امسال، سهم بازار خودرا در بازار خودرو، كه به شدت در حال افت بود، حفظ نموده است و این كار بدون محصولات جدید انجام شده است. اولیویر مارگوئت، مدیر فروش رنو، به خبرنگاران اظهار داشت: معرفی مدل جدید «كلیو مینی» به افزایش فروش این شركت در نیمه دوم سال كمك خواهد كرد، همین طور مدل ارتقا یافته خودروی الكتریكی زوئی هم به شكوفایی فروش كمك می نماید. در نیمه اول امسال فروش جهانی مدلهای الكتریكی ۴۲.۹ درصد رشد كرده است. در صورتیكه فروش برند اصلی رنو در نیمه اول با ۱۱.۵ درصد افت همراه بود، برندهای زیرمجموعه كه كم هزینه تر بودند با رشد فروش مواجه شدند؛ فروش داچیا ۴.۵ درصد و لادا ماركی روسی ۶.۷ درصد بالا رفت.


منبع:

1398/04/28
11:09:51
5.0 / 5
47
تگهای خبر: بازار , تجارت , تحریم , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار