دبیر انجمن قطعه سازان:

تارا جان تازه ای به قطعه سازان داد

تارا جان تازه ای به قطعه سازان داد به گزارش آچار دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه تأمین قطعات صورت گرفته و خطوط تولید خودروسازان برای تولید خودروی تارا کاملا آماده است، اظهار داشت: این پروژه در بهمن ماه تولید انبوه خویش را آغاز خواهد نمود.



به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از ایران خودرو، مازیار بیگلو ضمن اشاره به این که بیشتر از ۹۲ درصد از سازندگان محصول تارا، قطعه سازان ایرانی هستند، اظهار داشت: در سطح فرآیندی این محصول صد در صد و در سطح قطعه از نظر ارزشی، بیشتر از ۷۵ درصد به خودکفایی رسیده ایم. ۲۵ درصد باقی مانده که دارای ارزبری بوده و داخلی سازی نشده، عموماً در ارتباط با مواد اولیه ای است که توانایی تولید داخل را ندارد. موادی مانند آلیاژ، فولاد یا مس های خاص و هم پلیمرهای پلاستیکی و لاستیکی در دسته این محصولات قرار دارد.
وی با بیان اینکه مجموعه قطعه سازی کشور برای تولید سه میلیون دستگاه خودرو ظرفیت سازی شده است، اذعان کرد: پروژه تارا جان و روحیه ای باردیگر به قطعه سازان بخشید. در سال ۹۷ که تعداد زیادی از شرکای خارجی قطعه سازان و شرکتهای معتبر بین المللی که بعد از برجام مجدداً به ایران بازگشته بودند، کشور را ترک کردند، روحیه قطعه سازان تضعیف شد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اضافه کرد: خوشبختانه به همت ایران خودرو و با انجام پروژه تارا و عمل به نهضت ساخت داخل، قطعه سازان اعتماد به نفس از دست رفته خویش را بازیافتند و بار دیگر باور کردند که بدون وجود شرکای خارجی نیز، چه در سطح خودروسازی و چه در سطح قطعه سازی، قادر به تولید قطعه و خودرو های جدید هستند.
وی ضمن اشاره به این که بازار عکس العمل بسیار خوبی نسبت به خودروی تارا نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: امید است روزی که تمام چالش های سیاسی موجود برطرف و روابط سیاسی و اقتصادی ایران با سایر کشورها از سر گرفته شد، صنعت کشور مجدداً به سمت غرب و شرق حرکت نکند. چونکه در شرایط سختی که صنعت خودروسازی کشور هدف اصلی تحریم ها بود، ما قطعه سازان ایستادگی کردیم. خودروسازان هم توانسنند بیشتر از ۷۰ درصد تیراژ تولید خویش را بالا برند. ازاین رو فکر می کنم صنعت قطعه سازی کشور توانسته خویش را ثابت کند.
بیگلو با بیان اینکه خودروسازان و قطعه سازان فرزندان این سرزمین هستند و می توانند با یاری یکدیگر خودرو ها و پلت فرم های جدیدی با کیفیت بهتر را توسعه داده و تولید کنند، اظهار داشت: ما هیچ نیازی به غرب و شرق نداریم. باوجود نقدهایی که به کیفیت قطعات وارد است، همانطور که توانستیم از شرایط سخت تحریم ها عبور نماییم، می توانیم از موانع موجود هم عبور کرده و کیفیت قطعات و خودرو های تولید داخل را افزایش دهیم.
وی ضمن اشاره به این که نهضت ساخت داخل ما را به سمت کشف و به وجود آوردن فناوری هایی برد که تا پیش این نمی دانستیم قادر به تولید آنها هستیم، تصریح کرد: تابحال فناوری مشابه خیلی از قطعات به کار رفته در خودروی تارا که برای اولین بار بعنوان نمونه اولیه به قطعه سازان داده شد، در کشور وجود نداشت. اما با گذشت بیشتر از چهار دهه از صنعت خودروسازی و قطعه سازی، به اندازه کافی مهندسان و تکنسین های مجرب در این صنایع وجود دارند که بتوانند تمام این محصولات را توسعه داده و تکمیل کنند. بنابراین توانستیم توانمندی کشور و قطعه سازی را در تولید خیلی از قطعات کشف کرده یا تکنولوژی های تولید آنها را به وجود آوریم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان اینکه ارتباطی که میان بخش های مختلف صنعت و میان صنعت و دانشگاه به وجود آمد، از موارد قابل توجهی در پروژه تولید خودروی تارا به حساب می آید که تا پیش از این دست کم به شکل کنونی وجود نداشت، بیان نمود: در این پروژه، خودروسازی به سمت رویکرد حل مسئله پیش رفت، چیزی که ما هیچگاه نداشتیم و همیشه به هر مشکلی که بر می خوردیم منتظر می ماندیم تا طرف خارجی برای برون رفت از آن مشکل یاری مان کند.


منبع:

1399/10/07
12:33:10
0.0 / 5
546
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بازرگانی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار