در نشست وزرای صنعت و راه تاكید شد؛

افزایش حمل ریلی كالاهای معدنی

افزایش حمل ریلی كالاهای معدنی به گزارش آچار در نشست وزاری صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی بر الزام افزایش سهم ۲۵ میلیون تنی حمل ریلی كالاهای معدنی به ۳۰ درصد تاكید گردید.



به گزارش آچار به نقل از وزارت صنعت، عباس آخوندی در این نشست گفت:در حال حاضر سهم جابجایی مسافری در كلان شهر تهران از طریق ریل تنها ۲ درصد و سهم حمل و نقل جاده ای ۹۸ درصد و به طور میانگین این سهم در كشور كمتر از ۱۰ درصد است.وی افزود: باید حمل و نقل را چه در بخش مسافری و چه بار از خودرو پایه بودن به سمت ریل پایه بودن هدایت كنیم و برای انتقال ۲۰ میلیون تن بار از طریق ریل، نیاز به ۲۵۰ كیلومتر مسیر ریلی داریم.آخوندی گفت: حد اقل ۳ برنامه ملی باید در این زمینه اجرا و ۲دهه باید در این زمینه كار شود.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سهم حمل و نقل سالانه كالاهای معدنی از طریق ریل در حال حاضر ۲۵ میلیون تن است كه و این در حالی است كه معادل ۲۰.۵ میلیون تن ظرفیت انتقال از سهم جاده ای به ریلی وجود دارد و هدف گذاری برنامه ششم سهم ۳۰ درصدی حمل و نقل بار از طریق ریلی و اهداف كلان وزارت راه و شهر سازی سهم ۵۶ درصدی است.
وی اضافه كرد: پیشنهاد می كنم كمیته مشتركی به منظور ارائه نظر و جمع بندی آن در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی بار بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشكیل شود.
محمد شریعتمداری، وزیر صنعت نیز در ادامه این نشست عنوان كرد: انتقال حمل و نقل جاده ای تولیدات معادن و صنایع معدنی و صنعتی به حمل ریلی، كاری ملی است و نیاز به پروژه های مشترك با وزارت راه و شهر سازی دارد.
وی گفت: این انتقال استراتژی و راهبرد نظام است و باید برای انجام این هدف برنامه مشتركی با وزارت راه و شهر سازی داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه در برنامه ای باید میزان رشد حوزه های صنعت و معدن و تجارت مشخص و آهنگ رشد سهم حمل و نقل ریلی نیز مشخص شود، افزود: در این زمینه باید قیمت سوخت اصلاح شود و حمل و نقل جاده ای و شخصی بار نسبت به ریلی گران تر باشد.
شریعتمداری ادامه داد: در برنامه مشترك و تغییر حمل و نقل از جاده ای به ریلی در معدن و صنایع معدنی و صنعتی بنگاه های دولتی بیش از همه اجبار خواهند داشت و باید منافع ملی را در نظر گرفت و اینكه اقتصاد ملی از این تصمیم منتفع می شود.
وی اضافه كرد: بر حمایت از ساخت داخل تاكید داریم و حمایت از تولید ملی و ساخت داخل و استفاده از ظرفیت واردات برای توسعه ساخت داخل در حوزه های مربوط به راه و جاده به شرط فراهم بودن ظرفیت واقعی برای برآورده كردن نیاز داخل، منوط به اراده و خواست و حمایت وزارت راه و شهر سازی است.ساخت و اجرای مسیر ریلی برای حمل بار با اولویت آغاز از بنگاه های بزرگ باید اجرا و بخشی از كار تا پایان سال انجام شود.
 

1396/07/07
16:28:16
5.0 / 5
567
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار