تجاری سازی 6 محصول در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی ایران

تجاری سازی 6 محصول در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی ایران آچار: رئیس مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی ایران با اشاره به اینكه حدود پنج ماه از شروع به كار مركز رشد دانشگاه می گذرد، اظهار داشت:  تا كنون 6 محصول در این مركز به مرحله تجاری سازی رسیده است.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، دكتر امید پورنیك درباره حضور موثر دانشجویان در این مركز توضیح داد و بر تولید بسترهای لازم برای فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشجویان تصریح كرد.
وی با اشاره به اینكه در مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی ایران تا كنون 6 محصول به مرحله تجاری سازی رسیده است، اظهار نمود: در تولید این محصولات دانشجویان بیشتر از بقیه درگیر بوده اند. البته اساتید و برخی كاركنان هم در كنار دانشجویان در تولید محصولات مشاركت جدی و موثر دارند. ما یك هسته دانشجویی رشد داریم كه حدود ۲۵ دانشجوی فعال دارد و تعداد زیادی دانشجو هم به صورت موردی و پروژه ای كار می كنند. حدود ۳۵ نفر از اساتید و پرسنل هم در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی مشغول هستند و محصولات قابل عرضه در بازار تولید می كنند. افرادی هم داریم كه از بیرون دانشگاه در مركز مستقر شده اند و در كنار همكاران ما و دانشجویانمان كار می كنند.
پورنیك درباره خدماتی كه در مركز رشد به شركت ها عرضه می شود، توضیح داد: خدماتی به صورت كلی در اختیار شركت ها قرار داده می شود كه شامل دفتر كار، سالن جلسات، دوره های آموزشی، اینترنت، كتابخانه و استفاده از سایر بخش های دانشگاه و آزمایشگاه است كه با هماهنگی مركز انجام می گردد. افراد متخصص حوزه های مختلف هم تحت عنوان تسهیل گر یا منتور در كنار صاحبان ایده هستند و به آنها در زمینه تخصصی خودشان مشاوره می دهند و برای تبدیل ایده به محصول آنها را راهنمایی می كنند. خدمات مالی همچون وام و تسهیلات بدون بازگشت هم به بعضی از ایده ها تعلق می گیرد. ما در دانشگاه یك شورای فناوری داریم كه محصولات را از این نظر كه امكان تجاری سازی دارند یا نه، بررسی می كند و در صورت تایید، آن ایده ها می توانند از خدمات مالی استفاده كنند. اعضای این شورای فناوری شامل نمایندگانی از حوزه صنعت و بالین، رئیس مركز رشد، مدیر فناوری دانشگاه، معاون پژوهشی و معاون آموزشی دانشگاه می گردد.
وی در ادامه با تاكید بر اهمیت تولید بستر مناسب برای دانشجویان مستعد، تصریح كرد: به تجربه دیده ایم كه هر جا برای دانشجویان و پرسنل دانشگاهی فرصت كافی گذاشته ایم و برای فكر و ایده آنها ارزش قائل شده ایم، توانسته اند كارهای بزرگی انجام دهند و محصولاتی تولید كنند كه ارزش بسیاری دارد و در سال های آینده در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند.
رئیس مركز رشد دانشگاه علوم پزشكی ایران در ادامه اضافه كرد: در مركز رشد ما یك تفكر حاكم است؛ اینكه هر ایده ای از یك مشكل شروع می گردد. هر كس به مركز رشد رجوع می كند یك مشكل شناسایی شده دارد كه روی آن كار كرده و می خواهد ایده حاصل از آن مشكل را جلو ببرد. خیلی از این افراد مشكلاتی را در موقعیت های كاری خود شناسایی كرده اند و در مركز رشد این فرصت بوجود آمده كه آن مشكل را به یك محصول قابل استفاده تبدیل كنند. در مركز بر روی این ایده ها كار می شود، از متخصصان كمك گرفته می گردد و در نهایت نمونه اولیه (پروتوتایپ) محصول كه قابلیت بررسی دارد، شكل می گیرد. در این مرحله اگر محصولات تست ها را بگذارنند، می توانند تجاری سازی شوند و مجوز تولید بگیرند.
بر اساس اعلام مفدا، وی در انتها تصریح كرد: ما در مركز رشد به دنبال ایده های دوراندیشانه و خیالی نیستیم، دنبال این هستیم كه راهكارهای عملی برای مشكلاتی كه در جامعه، محیط های كاری و حیطه های مربوط به سلامت جامعه وجود دارد، پیدا نماییم.




1397/04/27
13:30:10
5.0 / 5
6179
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار