تولید ۹۵ درصد پوشاک توسط بنگاه های کوچک و متوسط

تولید ۹۵ درصد پوشاک توسط بنگاه های کوچک و متوسط به گزارش آچار رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اظهار داشت: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد هم توسط بنگاه های کوچک و متوسط تأمین می شود.



به گزارش آچار به نقل از وزارت صمت، ابوالقاسم شیرازی در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته) اظهار داشت: ممنوعیت واردات و توقف عرضه پوشاک قاچاق فرصتی برای به نمایش در آوردن توانمندی های تولیدکنندگان داخلی است بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه هایی برآیند توان بنگاه های کوچک و متوسط فعال در این حوزه می باشد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تکیه بر این که تولیدات پوشاک کشور نیازمند حمایت است، اضافه کرد: در صورت پشتیبانی از این صنعت میتوان علاوه بر بازار داخل در عرصه صادرات هم موفق بود.
وی ضمن اشاره به این که در نمایشگاه مذکور حدود ۱۰۰ تولیدکننده حضور دارند، اظهار داشت: با برگزاری این نمایشگاه علاوه بر آشنا شدن حلقه های زنجیره تأمین و تولید پوشاک با یکدیگر، ظرفیت ها و توان صادراتی به کارگزاران حوزه تجارت معرفی می شود.
شیرازی اضافه کرد: امروز به واسطه تولیدکنندگان میتوان ادعا کرد که برای تأمین بازار داخل و حتی عبور از بازارهای تجاری و حضور در بازار دیگر کشورها هیچ کمبودی در پوشاک نداریم.
وی بیان نمود: ۵ درصد از تولیدات پوشاک در کشور توسط بنگاه های بزرگ صنعتی و ۹۵ درصد هم توسط بنگاه های کوچک و متوسط تأمین می شود.
بخشی از تولیدات پوشاک به دلیل کاهش تقاضای ناشی از کرونا در انبارها مانده اند
سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران هم در بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، از زمان انتشار کرونا در کشور تابحال صدمه بسیار زیادی را متحمل شده اند چونکه این بیماری سبب کاهش مراودات و برگزاری مراسم و میهمانی ها شد و بنابراین تقاضا در این بخش کاسته شده است و بخشی از تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماند و به فروش نرفت.
وی اضافه کرد: با عنایت به سرعت واکسیناسیون در کشور و احتمال کاهش محدودیت های کرونایی، فعالان صنفی با عنایت به این که سهم بالایی از بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد.
ممبینی اظهار نمود: اتاق اصناف ایران در پشتیبانی از این نمایشگاه اهدافی همچون تقویت و توسعه توان صادرات پوشاک را دنبال می کند و امیدواریم با تعامل بوجود آمده بین عوامل مختلف حوزه پوشاک در این نمایشگاه، در آینده شاهد تحول صادرات در این عرصه باشیم.

1400/07/22
12:47:04
0.0 / 5
235
تگهای خبر: ارز , انبار , بازار , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار