معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی:

برخی سودجویان، كالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند

برخی سودجویان، كالاهای وارداتی را به قیمت آزاد می فروشند آچار: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: دولت برای تامین نیازهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، سید رضا حسینی در جلسه كارگروه تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به اینكه دولت برای تامین نیازهای اساسی مردم، ارز دولتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد، اظهار داشت: برخی افراد با سودجویی، كالاهای وارداتی همچون نهاده های دامی را به قیمت آزاد به فروش می رسانند كه این امر از عوامل مهم افزایش روزافزون قیمت مرغ است.
وی پشتیبانی از تولیدكنندگان با هدف كاهش قیمت را وظیفه دستگاه های مسوول و ستاد تنظیم بازار عنوان نمود و افزود: تولیدكنندگان سرمایه خودرا برای خدمت رسانی به مردم و تامین نیازهای شهروندان در اختیار بخش اقتصادی قرار داده اند و نباید اجازه دهیم كه گرفتار خسارت شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر ضرورت پیش بینی بازار از طرف نهادهای مسوول اظهار داشت: نباید اجازه دهیم كه عده ای سودجو برای پركردن جیب خود از نیازهای اساسی مردم در روزهای مختلف سوء استفاده كنند و باید ذخایر لازم را برای تامین نیاز مردم خصوصاً در شب عید تامین نماییم.
حسینی درباب توزیع شكر باز بیان كرد: نیاز بخش های مختلف همچون صنعت، اصناف و آحاد مردم باید در این خصوص احصا شود و شكر مورد نیاز آنان در اختیارشان قرار گیرد.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی همچون تولیدكنندگان عمده چغندرقند و شكر در كشور است و كاهش میزان این محصول در بازار پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به نزدیك بودن ایام عید افزود: برنامه ریزی های لازم برای تامین نیازهای بازار شب عید مردم انجام شده است و مردم نباید نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اشاره كرد: تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف و بازاریان ضرورتی اساسی در این ایام است كه باید با همه توان انجام گیرد.
حسینی، فروش آزاد نهاده های دامی بوسیله سامانه را عامل مهم افزایش قیمت مرغ عنوان نمود و اظهار داشت: باید این نقیصه توسط نهادهای مسوول همچون جهاد كشاورزی رفع گردد. این مشكل كشوری است و باید نهادهای مسوول در سطح كشور در این خصوص تجدیدنظر كرده و زمینه كاهش قیمت تمام شده مرغ را فراهم آورند.
وی افزود: نهاده های دامی همچون سویا، ذرت و دانه های دیگر بخش مهمی از قیمت تمام شده مرغ را در كنار هزینه های كارگری و جاری تولید به خود اختصاص می دهد و برای كاهش قیمت مرغ باید در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی بیان كرد: هم اكنون قیمت تمام شده تولید مرغ در بازار زیاد است و نهادهای مسوول اجرایی و نظارتی باید برای كاهش این قیمت در استان های مختلف كشور اهتمام بیشتری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: سامانه در نظر گرفته شده برای فروش نهاده های دامی شكاف های زیادی برای سودجویی افراد دارد و این نقیصه رفع شدنی است.



1397/12/17
00:31:38
5.0 / 5
4904
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , اقلام , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار