معدن انگوران ركورد تولید خویش را شكست

معدن انگوران ركورد تولید خویش را شكست به گزارش آچار طبق اعلام مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران، همانطور كه پیش بینی می شد در انتها سال ركورد تولید مواد معدنی در این مجتمع شكسته شد. ضمن این كه بخش زیرزمینی معدن انگوران هم در مرحله پایانی تجهیز كارگاهی قرار دارد و از ابتدا فعالیت رسمی خویش را شروع خواهد نمود.


اوایل امسال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از فعالیت ۵۱ واحد تولید شمش روی و هفت واحد فرآوری در فهرست سهمیه بندی مواد معدنی معدن انگوران اطلاع داد و اظهار داشت كه این تعداد ۵۱ واحد استانی با ظرفیت ۲۷۵ هزار تن و ۷ واحد فرآوری در استان با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در فهرست سهمیه بندی مواد معدنی این معدن قرار دارند و ظرفیت كل این واحدها بر مبنای پروانه های بهره برداری صادره بالغ بر ۲۹۸ هزار تن است. همینطور سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداكثر ۳۰ درصد و برای واحدهای فلوتاسیون ۱۷ درصد است كه این امر از آن حكایت می كند كه معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت های موجود در استان و كشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
حال بعد از گذشت چند ماه، امید فلاح- مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران- در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بخش زیرزمینی انگوران الان در مراحل پایانی تجهیز كارگاه قرار دارد. و فعالیت رسمی خویش را از آغاز سال ۱۳۹۸ آغاز خواهد نمود. همینطور با پیش بینی تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی سولفوره و با اشتغال به كار حدود ۳۲۰ نفر، از آغاز سال ۱۳۹۸ به بهره برداری كامل خواهد رسید.
وی با بیان این كه از آغاز سال ۱۳۹۷ تا آخر بهمن ماه سال جاری همزمان با تجهیز كارگاه، حدود ۵۷ هزار تن ماده معدنی در این بخش استخراج و حدود ۵۲ هزار تن هم فروخته شده است، اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال بیشتر از ۹۵۴ هزار تن ماده معدنی از این بخش استخراج شده كه با عنایت به برنامه از پیش تعیین شده شاهد رشد ۱۲ درصدی بوده ایم. پیش بینی می شود تا آخر امسال ركورد تولید ماده معدنی در این مجتمع (در طول یك سال كاری) شكسته شود و بیشتر از یك میلیون تن ماده معدنی استخراج و تحویل واحدهای فرآوری شود.
مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران خاطرنشان كرد: در بخش فروش و ارسال ماده معدنی هم تا آخر بهمن ۱۳۹۷ بیشتر از ۶۲۹ هزار تن ماده معدنی به شركت های خریدار خاك طبق سهمیه بندی ارسال شده است.
فلاح اظهار نمود: این بخش با عیار منحصر به فرد و ذخیره قابل بهره برداری یك میلیون و ۹۰۰ هزار تن سولفوره و كربنات است كه بعنوان بزرگترین معدن زیرزمینی غرب آسیا به حساب می آید. با راه اندازی این معدن، سالانه ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی تولید خواهد شد. مواد معدنی تولیدی این معدن برای ۱۱۰ واحد تولیدی كشور ارسال خواهد شد و درنتیجه جایگزین واردات تركیه خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع سرب و روی انگوران در آخر خاطرنشان كرد: یكی از اشكالات تولیدكنندگان روی كشور، عیار پایین ماده معدنی مصرفی است و با بهره برداری از این معدن، بیشتر از ۸۰ درصد مشكلات تولیدكنندگان این صنعت رفع خواهد شد. همینطور این معدن عناصر مزاحم كمتری دارد و به راحتی می توان آنرا به شمش تبدیل كرد.



1398/01/01
10:23:04
5.0 / 5
4947
تگهای خبر: تجارت , تولید , خرید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار