رئیس سازمان حمایت هشدار داد؛

قیمت مرغ كاهش نیابد، از دو روز آینده واردات شروع می شود

قیمت مرغ كاهش نیابد، از دو روز آینده واردات شروع می شود آچار: رئیس سازمان حمایت گفت:  اگرچه برای كاهش قیمت مرغ سیاست هایی مانند وضع عوارض برای صادرات در نظر گرفته شده  اما اگر طی دو روز آینده مرغ مورد نیاز تامین نشود، واردات شروع می شود.



به گزارش آچار به نقل از خانه ملت، عباس تابش درباره افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، اظهار داشت: بر طبق پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی قیمت مرغ زنده اصلاح و نرخ آن 8 هزار و 550 تومان شد تا مصرف كننده مرغ را با قیمت 12 هزار و 900 هزار تومان خریداری كند.
وی اضافه كرد: وزارت جهاد كشاورزی و مسئولان تشكل ها موضوعاتی مانند تلف شدن به سبب گرما و نبود واكسن و... را دلیل كمبود عرضه مرغ به بازار مطرح می كنند كه به دنبال این مساله عرضه به بازار كاهش پیدا كرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه تلف شدن مرغ و... اتفاقات خلق الساعه ای نیست، اظهار نمود: ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی باید برای جلوگیری از كاهش تولید و عرضه، بجای جوجه ریزی حداقل، باید با حداكثر ظرفیت جوجه ریزی می كردند، در تابستان هر سال با افزایش دما و.. روبه رو می شویم و شرایطی مانند تلف شدن مرغ و... قابل پیش بینی بود این در شرایطی است كه بر طبق گزارش هواشناسی دمای هوا امسال نسبت به سال قبل كاهش پیدا كرده است.
تابش با اشاره به اینكه باید با افزایش جوجه ریزی عرضه مرغ به بازار بیشتر می شد، افزود: هم اكنون میزان عرضه مرغ به بازار كاهش پیدا كرده است و در امتداد حل این مشكل جلسات مختلفی نیز برگزار شده است.
تمامی كشتارگاه ها باید روی بسته بندی های مرغ قیمت مصوب را درج كنند و از قیمت عدول نكنند در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد می شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه بازرسان سازمان پشتیبانی از مصرف كننده و تولیدكننده نظارت شدیدی بر بازار دارند، افزود: در بعضی موارد قیمت مصوب مرغ در واحد تولیدی نیز رعایت نمی گردد، بازرسان سازمان پشتیبانی از مصرف كننده با تولیدكنندگانی كه قیمت مصوب را رعایت نكنند برخورد كرده و پرونده می سازند.
محددیت صادرات مرغ با وضع عوارض
وی با اشاره به اقدامات سازمان پشتیبانی از مصرف كننده برای كاهش قیمت مرغ، اشاره كرد: با وضع عوارض، صادرات مرغ محدود شد از طرف دیگر شركت پشتیبانی امور دام از تمام ذخایر برای تامین كسری بازار مرغ استفاده می نماید.
رییس سازمان پشتیبانی از مصرف كننده و تولیدكننده بیان كرد: علاوه بر به كارگیری سیاست های مذكور در صورتیكه ظرف یكی تا دو روز آینده مرغ موردنیاز بازار تامین نشود، امكان دارد واردات مرغ در دستور كار قرار گیرد.
تابش با اشاره به اینكه با واحدهای تولیدی كه مرغ زنده را بیشتر از 8 هزار و 500 تومان می فروشند، برخورد می شود، اشاره كرد: صنف نیز باید سود عرف را رعایت كرده و خرید و فروش خودرا با فاكتور انجام دهد.
رییس سازمان پشتیبانی از مصرف كننده و تولیدكننده اظهار داشت: تمامی كشتارگاه ها باید روی بسته بندی های مرغ قیمت مصوب را درج كنند و از قیمت عدول نكنند در غیر این صورت با افراد خاطی برخورد می شود.


منبع:

1398/05/16
14:20:47
5.0 / 5
5033
تگهای خبر: بازار , بسته بندی , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار