عضو سابق اتاق بازرگانی ایران:

وزارت بازرگانی حامی صادرات باشد

وزارت بازرگانی حامی صادرات باشد به گزارش آچار رئیس سابق كمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: وزارت بازرگانی باید بعنوان حامی بخش تجارت و صادرات عمل كند.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، طرح تشكیل وزارت بازرگانی را تصویب كردند.
عدنان موسی پور - رئیس سابق كمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران - در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با تشكیل وزارت بازرگانی و جدا شدن این بخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار نمود: بیشترین موضوعی كه یك فعال اقتصادی از آن رنج می برد، تغییر مداوم شرایط اقتصادی می باشد. اقتصاد ما فاقد یك ثبات است كه فعال اقتصادی بتواند برای كسب و كار خود یك تصمیم بلندمدت بگیرد.
وی افزود: در بحث وزارتخانه كه متولی حوزه كسب و كار، تجارت و از این دست است، یكبار ادغام می شود و بار دیگر جدا. به دور از درست یا نادرست بودن این تصمیم، آنچه كه بیشتر حائز اهمیت می باشد، این است كه در اداره بخش بازرگانی تصمیمات دقیق، كارشناسی و درست گرفته شود.
وی با اشاره به اینكه تفاوتی نمی كند كه اسم این وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت باشد یا وزارت بازرگانی یا وزارت تجارت، اشاره كرد: آنچه كه طی سال های اخیر شاهد آن بودیم، در حوزه تجارت در سال های اخیر بیشترین تعداد تصمیات خصوصاً در حوزه صادرات گرفته شده است.
موسی پور اشاره كرد: اگر وزارت بازرگانی جدید كه جدا و مستقل از وزارتخانه صمت شده است، بتواند جلوی روند تصمیات یك شبه و تغییرات را بگیرد و بعنوان حامی بخش تجارت و صادرات عمل كند، می توان اظهار داشت كه این جدا شدن تصمیم درستی بوده است اما اگر روند سابق پیش گرفته شود، با تغییر یك اسم و جدا شدن یك بخش اتفاق ویژه ای رخ نخواهد داد.
عضو سابق اتاق بازرگانی ایران درانتها اشاره كرد: در واقع آنچه كه اهمیت دارد، " نتیجه " است. نتیجه كار و عملكرد مهم می باشد. جلساتی باید در این زمینه برگزار و تصمیاتی اتخاذ شود كه بتواند از چالش ها و مشكلات حال حاضر جلوگیری كند. اساسا زمان نشان خواهد داد كه طرح تشكیل وزارت بازرگانی، تصمیم درستی بوده یا خیر.




منبع:

1398/07/03
20:21:31
5.0 / 5
4708
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , تجارت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار