در گزارش آچار عنوان شد

جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار برای كنترل بازار

جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار برای كنترل بازار به گزارش آچار یك مقام مسئول از جلسه فوق العاده عصر امروز ستاد تنظیم بازار برای كنترل بازار آگاهی داد و اظهار داشت: با عنایت به فراوانی كالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیك، هرگونه افزایش قیمت كالا در بازار ممنوع می باشد.



به گزارش آچار به نقل از مهر، با بیان افزایش قیمت بنزین از طرف دولت در بامدادان امروز(جمعه ۲۴ آبان ۹۸)، ستاد تنظیم بازار برای كنترل تبعات روانی افزایش قیمت بنزین در بازار، عصر امروز(جمعه ۲۴ آبان ۹۸) تشكیل جلسه می دهد.
یك مقام مسئول كه خواست نامش در گزارش ذكر نشود، اظهار داشت: با عنایت به فراوانی كالا و وضعیت مناسب ذخایر استراتژیك، هرگونه افزایش قیمت كالا در بازار ممنوعست.
با توجه به وفور كالا و ذخایر استراتژیك، هیچ افزایش قیمتی پذیرفته نیست
وی اضافه كرد: بر این اساس تمام تدابیر اندیشیده شده تا با عنایت به وضعیت ذخایر استراتژیك كالایی و وفور كالا در مبادی عرضه، كالاهای اساسی هیچ گونه افزیش قیمتی نداشته باشند؛ بر این اساس، هماهنگی های لازم با تولید كنندگان به عمل آمده و در عین حال در سطح عرضه نیز بازرسان با قدرت و قوت به بازار نظارت خواهند كرد تا هیچ گونه افزایش قیمتی به بهانه گرانی بنزین در بازار رخ ندهد.
این مقام مسئول از بسیج معاونت های بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، بازرسی اصناف، سازمان تعزیرات حكومتی و سایر نهادهای نظارتی برای نظارت و كنترل بازار به منظور مقابله با گرانفروشی آگاهی داد.
وی اشاره كرد: در عین حال مردم هم بوسیله ابزارهای نظارتی همچون سامانه رصد آنلاین قیمت ۱۰۰ قلم كالای اساسی، شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان و نیز سایت www.۱۲۴.ir می توانند گرانفروشی ها را گزارش كرده و شكایت خودرا به ثبت برسانند.
ستاد تنظیم بازار استانها روزانه تشكیل جلسه می دهند
وی اشاره كرد: قیمت باید بر روی كالاها درج شده باشد و عرصه كنندگان هم مكلفند تمامی كالاها را با برچسب قیمت عرضه كنند. به هر واحدی كه برچسب قیمت را نصب نكرده باشد با تخلف گرانفروشی مواجه خواهد بود.
این مقام مسئول در وزارت صنعت اشاره كرد: از هفته آینده، ستاد تنظیم بازار در تمامی استانها، به صورت روزانه تشكیل جلسه می دهند.


منبع:

1398/08/25
13:55:44
5.0 / 5
4535
تگهای خبر: ابزار , بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار