شرط جمع شدن كالای قاچاق از بازار لوازم خانگی

شرط جمع شدن كالای قاچاق از بازار لوازم خانگی به گزارش آچار عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی درباره اجبار تولیدكنندگان به دریافت شناسه برای كالاهای خود، موثر بودن این طرح برای جمع شدن كالای قاچاق از بازار را منوط به اجرای درست آن دانست.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، سعید رضوانی در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره اجرای آئین نامه شناسه و رهگیری كالا مبحث ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بخش لوازم خانگی كه طبق آن تمامی تولیدكنندگان و تشكل های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند كه برای ۸ گروه كالایی خود فرآیند ثبت و دریافت شناسه را انجام دهند؛ این طرح را "طرحی شایسته" توصیف كرد ولی موثر بودن آن در جمع آوری كالای قاچاق را منوط به اجرای درست آن دانست.
وی با اشاره به اینكه تولیدكنندگان از وزارت صنعت خواسته بودند كه برای مبارزه با قاچاق لوازم خانگی از كف بازار، فروشگاه ها و انبارها شروع كنند، اظهار نمود: اگر این طرح به درستی اجرا شود و بازرسان بتوانند بر بازار نظارت كنند، طرح یاد شده می تواند به تولیدكنندگان و مبارزه با قاچاق كمك نماید.
رضوانی در پاسخ به اینكه آیا مصرف كنندگان می توانند با استفاده از این شناسه تشخیص دهند كالا قاچاق است یا خیر، اظهار داشت كه این مورد هنوز معلوم نیست و امكان دارد این طرح در اجرا دارای نواقصی باشد.

مالیات بر ارزش افزوده از سر تولیدكنندگان باز می شود؟
در ادامه این نشست سلطان حسین فتاحی - عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی - درباره مصوبه قانون مالیات بر ارزش افزوده كه سوم دی ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید، اظهار داشت: این مصوبه هنوز اجرایی نشده، اما اگر به تصویب شورای نگهبان برسد، مالیات بر ارزش افزوده به صورت اعتبار مالیاتی لحاظ می شود و تولیدكنندگان دیگر آنرا پرداخت نمی كنند، بلكه مالیات بر ارزش افزوده از جانب مصرف كننده پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه تدوین آئین نامه اجرایی این قانون اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان كرد: اگر این قانون به درستی اجرا شود، مالیات بر ارزش افزوده همچون كشورهای صنعتی از مصرف كننده نهایی گرفته می شود كه به نفع تولیدكنندگان است.

لوازم خانگی، صنعت سوم كشور
در آخر هم عباس دمرچیلی - دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران - اظهار نمود: صنعت لوازم خانگی صنعت سوم كشور خوانده شده، اما معتقدم تولید لوازم خانگی می تواند نخستین صنعت كشور باشد؛ چونكه با توجه با خام فروشی صنعت اول كشور، یعنی صنعت نفت، صنعت لوازم خانگی می تواند ارزش افزوده و اشتغال بیشتری نسبت به آن ایجاد كند.
وی اضافه كرد: با هر یك میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش لوازم خانگی می توانیم چند برابر بخش نفت اشتغال ایجاد نماییم.



1398/10/08
11:05:25
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: ارز , انبار , بازار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار