قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو اعلام كرد:
تولید ایران خودرو در سالجاری از ۲۸۵ هزار دستگاه گذشت
به گزارش آچار یك مقام مسئول اظهار داشت: ایران خودرو از شروع سال تا ششم آبان ماه جاری، بیش از 285 هزار دستگاه خودرو ساخته كه نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از 100 هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است.
به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از ایران خودرو، قائم مقام اجرائی مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: گروه صنعتی ایران خودرو از شروع سال جهش تولید تا ششم آبان ماه جاری با تلاش کارکنان و حمایت شبکه بزرگ قطعه سازان، بیش از ۲۸۵ هزار دستگاه خودرو ساخته که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه رشد را به ثبت رسانده است. حمید مرادی اضافه کرد: همین طور این گروه صنعتی طی مذکور بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو روانه بازار کرده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل رشدی ۲۸ درصد را تجربه کرده است. او همینطور از کاهش تعهدات معوق شرکت ایران خودرو آگاهی داد و اشاره کرد: تعهدات معوق از تعداد ۱۸۹ هزار و ۱۵۰ دستگاه در سال قبل به ۳۲ هزار و ۶۱۲ دستگاه امسال کاهش یافته است. مرادی اشاره کرد: به سبب کمبود و کسری بعضی از قطعات حدود ۵۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ های این شرکت وجود دارند که با همکاری شبکه تامین و قطعه سازان، قطعات آنها در حال تامین است و بزودی این خودرو ها تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود.رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ ایران خودرووی با رد شائبه احتکار و دپوی خودرو در پارکینگ این خودروساز اظهار داشت: طی دو سال قبل بعضی از افراد خصوصاً در فضای مجازی احتکار خودرو توسط خودرو ساز را طرح کرده اند که این مساله حقیقت ندارد. قائم مقام اجرائی مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تحریم های صنعت خودرو اشاره کرد: طی دو سالی که تحریم های ظالمانه مقابل صنعت خودرو اعمال شده، برای جلوگیری از هدر رفت ظرفیت های تولید و توان نیروی انسانی، با وجود کسری برخی قطعات، هیچوقت تولید را متوقف نکرده ایم. بعضی از قطعات با فن آوری بالا و الکترونیکی به سبب مشکلات ارزی با تأخیر از گمرک ترخیص شده و در این مقطع جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید و استفاده بهینه از زمان های در دسترس برای تولید، ناچاریم خودرو ها را با کسری برخی قطعات تولید نماییم. مرادی با اعلان اینکه این خودرو ها بعد از طی مراحل تولید به کف کارخانه منتقل می شوند و به دنبال ترخیص قطعات مورد نیاز، در نخستین فرصت تکمیل و به مشتریان تحویل داده می شود اشاره کرد: این اقدام سبب می شود تا سرعت تجاری سازی و تکمیل خودرو ها نیز افزایش یافته و متعاقب آن تیراژ تولید حفظ شده و تعهداتمان در قبال مشتریان هرچه بهتر و سریع تر محقق شود. برای اینکه اگر تولید خودرو تا زمان تامین قطعات متوقف شود، روند تولید محصولات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. مرادی اشاره کرد: آمار تمامی خودرو های دارای کسری قطعه و نوع قطعات آن به نهادهای نظارتی گزارش داده می شود. وی اشاره کرد: اگر خودرویی با تأخیر به دست مشتریان برسد، علاوه بر تثبیت قیمت این خودرو ها برای مشتریان، خودروساز بابت تأخیر در تحقق معوقات خود، جریمه تأخیر نیز می پردازد. بدین سبب زیان ماندگاری خودرو در وهله اول متوجه خودروساز است. مرادی اشاره کرد: باتوجه به این که از زمان تجاری سازی محصول تا دریافت پلاک و تحویل به مشتری حدود چهارده روز زمان لازم است، طبیعی است که تعدادی خودرو در پارکینگ خودروسازان منتظر حمل باشند و این خودرو ها نیز همگی به نام مشتری فاکتور شده و مراحل تحویل را سپری می کنند.
منبع: a4f.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب