قطعه سازان برای تولید ۵۰ هزار دستگاه تارا میثاق بستند

قطعه سازان برای تولید ۵۰ هزار دستگاه تارا میثاق بستند به گزارش آچار میثاق نامه تأمین قطعات، تولید و تحویل ۵۰ هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده در نشست مشترک مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با ۱۳۹ قطعه ساز به امضا رسید.



به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از ایکوپرس، در نشست مشترک مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با ۱۳۹ قطعه ساز، میثاق نامه تأمین قطعات، تولید و تحویل ۵۰ هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده به امضا رسید. در این جلسه که در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد، امضا کنندگان این میثاق نامه متعهد شدند که در سال ۱۴۰۰ اهتمام خویش را برای تأمین بموقع قطعات با استانداردهای کیفی مطلوب، با هدف تحویل بموقع خودرو تارا به مشتریان به کار بندند.
فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این جلسه، بر لزوم همکاری همه جانبه با هدف تأمین کیفیت مطلوب محصول و قطعات تولیدی این خودرو با رویکرد بهره مندی مشتریان از خودرو با کیفیت داخلی تاکید نمود.
مقیمی اضافه کرد: با همدلی شبکه زنجیره تأمین در شرایط سخت تحریم و کرونا، شرایط را برای آغاز تولید انبوه خودرو تارا فراهم نموده ایم و این خودرو طبق برنامه زمان بندی تولید و تحویل مشتریان خواهد شد.
وی ضمن اشاره به سرعت در طراحی و تولید خودروی تارا اظهار داشت: بر خلاف محصول پروژه های قبلی ایران خودرو که در بازه زمانی دو تا شش سال اجرا شده، تارا با تلاش شبانه روزی قطعه سازان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در طول یک سال طراحی و ساخته شده و در بهمن ماه سال جاری شماره گذاری شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: ۶۰ درصد از قطعات تارا در محصول کراس اوور که در حال توسعه است، استفاده خواهد شد و قطعه سازان می توانند در تأمین قطعات این پروژه با ایران خودرو همکاری مشترک داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: تولید مدل دستی تارا در بهمن ماه از روزانه شش دستگاه شروع شده و در انتها اسفنده ماه به روزانه ۶۰ دستگاه افزایش خواهد یافت؛ در تیر ماه ۱۴۰۰ شاهد تولید نسخه اتوماتیک این خودرو خواهیم بود.
مقیمی از برنامه تولید ۵۰ هزار دستگاه خودرو تارا در سال آینده اطلاع داد و اظهار نمود: مقرر است در اولین مرحله ۳۰۰ دستگاه از این خودرو به بازارهای هدف ایران خودرو صادر شود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: کسب پنچ ستاره کیفیت را برای تارا هدف گذاری کرده ایم که در سال آینده محقق خواهد شد.
تولید ۱۵ هزار دستگاه تارای اتوماتیک در سال ۱۴۰۰
عادل پیرمحمدی مدیر عامل ساپکو هم در این جلسه، ضمن اشاره به برنامه های گسترده توسعه محصول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ ابراز امیدواری کرد که سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی تارا در میثاقی دیگر با گروه صنعتی ایران خودرو برای تولید ۵۰ هزار دستگاه از این محصول در سال ۱۴۰۰ با همت و تلاش مضاعف، برنامه ریزی و تشریک مساعی کنند.
پیرمحمدی مهم ترین خصوصیت خودروی تارا را طراحی کامل آن توسط کارشناسان، طراحان و قطعه سازان ایرانی و تولید صد درصد داخلی قالب های فلزی قطعات این محصول عنوان نمود و هم افزایی و شور و شعف دستیابی به دانش طراحی در زنجیره تأمین در جریان تولید قطعات این محصول را ستودنی دانست.
مدیر عامل ساپکو همینطور طراحی و تولید قطعات الکترونیکی خودروی تارا را همچون برکاتی دانست که در جریان نهضت ساخت داخل قطعات برای مجموعه شبکه تأمین ساپکو بوجود آمده است.
وی ضمن اشاره به افزایش تولید روزانه تارا از سه دستگاه به شش دستگاه، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ تولید ۱۵ هزار دستگاه تارای اتوماتیک و ۳۵ هزار دستگاه با گیربکس دستی در دستور کار قرار گرفته است و با ادامه تولید افزایشی و توسعه تولید ۵۰ هزار دستگاه از این محصول تا آخر سال ۱۴۰۰، شاهد بازگشت سرمایه گذاری های انجام شده در این حوزه خواهیم بود.
چرخ تولید قطعه سازان به حرکت درآمد
در این نشست، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی اظهار داشت: با اجرای پروژه تارا، چرخ تولید قطعه سازان به حرکت در آمد. تولید تارا با درصد ساخت بالا با هدف سطح کیفی پنج ستاره نشان از جدیت ایران خودرو در نهضت ساخت داخل دارد.
وی اضافه کرد: قطعات این خودرو مطابق با استانداردهای روز و سخت گیرانه روز دنیا تولید می شود.
محبی نژاد تصریح کرد: راهبرد اتاق شیشه ای، سبب اعتماد قطعه سازان به ایران خودرو شده و ثمره این اعتماد، روند افزایشی تولید در این خودروساز است. مدیرعامل ایران خودرو با ایجاد عدالت در پرداخت مطالبات زنجیره تأمین و ایجاد نظام نوین در شرکت ساپکو و تسویه مطالبات معوق سازندگان کوچک، سبب جلب اعتماد قطعه سازان شده است.
وی افزایش چشم گیر تیراژ تولید در ایران خودرو و عبور از رکورد تولید دو سال قبل را همچون موفقیت های مهم این شرکت در به دوش کشیدن بالاترین میزان افزایش تیراژ تولید خودرو در کشور برشمرد و اظهار داشت: تولید سال جاری ایران خودرو بدون حضور خودرو های مونتاژی بوده است. ایران خودرو با حذف محصول ۴۰۵ جی. ال. ایکس بنزینی هم گام مهمی در به روزآوری استاندارد محصولات برداشته است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی ضمن اشاره به دیپلماسی مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: تعامل با قطعه سازان، بانک ها و نهادهای ذیربط برای رفع موانع تولید از مهم ترین اقدامات این مدیریت جهادی است.
تارا پیشران صنعت قطعه سازی است
مازیار بیگلو دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو هم در این جلسه اظهار نمود: قطعه سازان در شرایط تحریمی توانستند قطعات تارا را طبق برنامه زمان بندی تولید کنند؛ این خودرو پیشران صنعت قطعه سازی در کشور است.
وی تاکیدکرد: زنجیره تأمین ثابت کرد که توان تولید کیفی را دارد و با حمایت های مالی، این ظرفیت ها شکوفاتر خواهد شد.
بیگلو ضمن اشاره به نگرانی قطعه سازان بعد از رفع تحریم ها اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت سازی و سرمایه گذاری های صورت گرفته در تجهیز خطوط تولید، با رفع تحریم نباید شاهد تأمین قطعات خطوط تولید از منابع خارجی باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد، با تعامل خوبی که بین قطعه سازان و ایران خودرو ایجاد شده، شاهد توسعه همکاری برای تولید محصولات جدید در آینده باشیم.


منبع:

1399/12/01
23:43:43
0.0 / 5
249
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار