مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

توسعه صادرات محصولات فولادی، استراتژی مدون می خواهد

توسعه صادرات محصولات فولادی، استراتژی مدون می خواهد به گزارش آچار مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: توسعه صادرات محصولات فولادی، استراتژی مدون می خواهد.



به گزارش آچار به نقل از ذوب آهن اصفهان، سخنرانی و میزگرد تخصصی (نقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد کشور) در دومین روز یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مصطفی مؤذن زاده بنیانگذار ایمیدرو، مهدی کرباسیان رئیس پیشین هیأت عامل ایمیدرو، محمد ابکا رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک و محمد آقاجانلو معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در هتل المپیک تهران برگزار گردید.
منصور یزدی زاده در این میزگرد به مشکل تأمین مواد اولیه بخصوص سنگ آهن پرداخت و اظهار داشت: واحدهای فولادی کشور همچون ذوب آهن اصفهان به علت نداشتن مواد اولیه نمی تو انند با ظرفیت کامل تولید کنند.
وی عنوان کرد: ذوب اهن اصفهان متأسفانه سهمیه مواد اولیه ندارد که این مورد باید مورد توجه مسئولین باشد. اگر مقرر است سهمیه مواد اولیه به واحدهای فولادی اختصاص نیابد، باید در مورد همه این واحدها این سیاست اتخاذ شود، اما هم اکنون تنها ذوب آهن اصفهان است که سهمیه مواد اولیه ندارد.
وی ضمن اشاره به این که در زنجیره فولاد کشور همچنان مباحث مختلفی و حل نشده ای همچون داخلی یا جهانی بودن معیار قیمت گذاری وجود دارد، اضافه کرد: یکی از دغدغه های مهم در صنعت فولاد کشور، که در طرح جامع فولاد اهمیت بسیاری دارد، بحث قیمت گذاری است که از وزارت صمت شروع شد و این مورد در مجلس مطرح است و هنوز به صورت کامل حل نشده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مشکل عدم سرمایه گذاری خارجی در صنعت کشور را بسیار محسوس دانست و اظهار داشت: تکلیف سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این صنعت معلوم نیست در حالیکه جذب سرمایه های خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت فولاد کشور دارد.
یزدی زاده به مبحث صادرات اشاره نمود و اظهار داشت: در افق ۱۴۰۴ باید به تولید ۵۵ میلیون تن سالانه محصولات فولادی برسیم که با عنایت به نیاز داخل، حداقل ۲۰ میلیون تن آن باید صادر شود اما متأسفانه استراتژی مدونی برای صادرات نداریم در حالیکه از توانایی های لازم برای دست یابی به این صادرات برخوردار هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی که مانع توسعه صادرات شده است این است که صادرات موکول به عرضه داخلی و قیمت گذاری گردیده که امر نادرستی است.
یزدی زاده عدم توسعه مناسب زیرساخت ها بخصوص حمل و نقل را یکی دیگر از چالش های مهم صنعت فولاد کشور دانست و اظهار داشت: متأسفانه زیرساخت ها پا به پای ظرفیت سازی در صنعت فولاد پیش نرفته اند که این مورد سبب بی رغبتی سرمایه گذاری خارجی هم شده است.


منبع:

1399/12/06
14:19:03
0.0 / 5
1102
تگهای خبر: بازار , تولید , سرمایه گذاری , سنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار