مدیرعامل صدرتامین تاكید كرد

ذوب آهن الگوی صادرات برای شركت های صدر تامین

ذوب آهن الگوی صادرات برای شركت های صدر تامین مدیرعامل صدرتامین اظهار داشت: باتوجه به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکت های تابعه صدرتامین محسوب می شود.



به گزارش آچار به نقل از ذوب آهن اصفهان، باتوجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش پر رنگ این مقوله در ارز آوری برای کشور، جلسه آشنایی با ظرفیت های صادراتی شرکت های تابعه هلدینگ صدر تامین با حضور غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل صدرتامین، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تعدادی از مدیران عامل و همین طور مدیران صادرات شرکت های تابعه هلدینگ در محل این شرکت به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری اجرا شد.
غلامرضا سلیمانی در این نشست اظهار داشت: شرکت های تابعه و وابسته صدرتامین با وجود چالش های بسیار خصوصاً تحریم ها، عملکرد خوبی داشتند و به مرحله ای رسیدند که می توانند محصولات خودشان را صادر کنند و در این راستا به یک استراتژی صادراتی منسجم و هدفمند نیاز دارند.
وی اضافه کرد: ذوب آهن اصفهان با مدیریت منصوریزدی زاده عملکرد بسیار خوبی در زمینه صادرات داشته است و مدتی پیش نیز مدال ملی صادرات ایران را کسب نمود که افتخار بسیار ارزشمندی شمرده می شود.
مدیرعامل هلدینگ صدر تامین افزود: باتوجه به موفقیت های مستمر ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات این شرکت مادر صنعتی الگویی برای سایر شرکت های تابعه صدرتامین بشمار می رود و پس در نظر داریم در امتداد هم افزایی بیشتر از تجربیات و استراتژی های صادراتی این شرکت بهره گیری داشته باشیم.
این مقام مسئول اشاره کرد: در ساختار سازمانی هر شرکت نیاز است معاون تجاری و مدیر توسعه صادرات به صورت تخصصی در نظر گرفته شود تا بتوانند با تمرکز بر مقوله صادرات پروسه موثری را تعریف و عملیاتی کنند.
سلیمانی با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد از تولید به صادرات اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز اگر به سمت صادرات حرکت نکنیم موفق نمی شویم و پس تشکیل کارگروه توسعه صادرات در سطح شرکتها و هلدینگ از اقدامات اساسی است و فعالیت شرکتها دراین زمینه به صورت کامل رصد می شود.
مدیرعامل هلدینگ صدرتامین اظهار داشت: تجربه موفق ذوب آهن اصفهان در زمینه صادرات با وجود همه چالش هایی که داشته بسیار باارزش و باید سایر شرکتها از این فضا و شرایط استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در مقوله صادرات چند بخش باید مورد توجه قرار گیرد که شامل، توسعه بازار و صادرات خدمات فنی مهندسی می شود.
بنا بگفته وی در حیطه معدن نیز تیم های مهندسی، اکتشاف، استخراج و … در بدنه هلدینگ حضور دارند که نیاز است با برنامه ریزی هدفمند از توان آنها به صورت کامل بهره گرفت. همین طور در زمینه توسعه روابط بین الملل نیز با گشوده شدن فضاها شرایط بهتری برای تعاملات فراهم می شود که فرصت های بسیار خوبی را به وجود می آورد و بدین سبب نیاز است برنامه ریزی جامع داشته باشیم.
منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان حدود ۵۰ درصد از تولید سال قبل خودش را صادر کرد و امسال باتوجه به محدودیت هایی که در حیطه صادرات بمنظور تنظیم بازار داخلی ایجاد کردند حدود ۲۰ درصد از صادرات را متاسفانه از دست دادیم.
وی اضافه کرد: ذوب آهن ارز حاصل از صادرات خودش را همیشه به کشور بازگردانده و با تدوین برنامه صادراتی عملکرد خوبی داشته است و امیدواریم با بهبود شرایط صادرات بتوانیم دراین زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت بیان کرد: ذوب آهن اصفهان در صادرات بر تنوع بازارها متمرکز است و صادرات محصولاتش را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای دور، شمال آفریقا، اروپا و … صادر می کند.
یزدی زاده اظهار داشت: ساختار سازمانی حوزه فروش ذوب آهن از معاونت بازاریابی و فروش، فروش داخلی، فروش خارجی ومهندسی فروش تشکیل شده هست که بازاریابی و لجستیک نیز در این قسمت انجام می شود.
شایان ذکر است، در این نشست مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران صادرات به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در زمینه صادرات محصولات، چالش ها و فرصت های پیش رو و همین طور بهره گیری از توانمندیها و ظرفیت های ذوب آهن اصفهان در امر صادرات پرداختند.

1399/12/17
23:36:55
0.0 / 5
1047
تگهای خبر: ارز , بازار , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار