کشتیرانی جمهوری اسلامی، ترمینال کانتینری در بندر کاسپین می سازد

کشتیرانی جمهوری اسلامی، ترمینال کانتینری در بندر کاسپین می سازد مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از ساخت ترمینال کانتینری در پسکرانه بندر کاسپین اطلاع داد.


به گزارش آچار به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از بندر کاسپین ضمن اشاره به سابقه بیشتر از نیم قرن فعالیت در صنعت جهانی حمل و نقل دریایی و با دارا بودن شبکه بین المللی مطمئن و توانایی عرضه خدمات متنوع حمل و نقل، بعنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته می شود، افزود: رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش سهم کشورمان از بازار حمل و نقل دریایی جهانی است و در همین راستا گسترش همکاری ها با نهادهای داخلی به منظور هم افزایی بیشتر در راه تسهیل و تسریع فرایندهای ترانزیت منطقه ای در آب های بین الملل با اولویت خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، در دستور کار قرار دارد. محمدرضا مدرس خیابانی بیان این که فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از کشورمان و حضور گسترده در این مسیرهای ترانزیتی از مهم ترین راهبردهای این شرکت است، ابراز امیدواری کرد سازمان منطقه آزاد انزلی و کشتیرانی جمهوری اسلامی می توانند در فعال سازی کریدور شمال جنوب نقش اساسی ایفا کنند؛ و اضافه کرد: با راه اندازی ترمینال کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین امکان عرضه خدمات مناسب و برنامه ریزی نظام مند برای توسعه تجارت کالاهای کانتینری کشورمان در دریای خزر فراهم می شود. در ادامه این دیدار علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل یک منطقه آزاد واقع در استان گیلان ضمن اشاره به توافقات همکاری با شرکت کشتیرانی دریای خزر و مجوز صادره سازمان برای توسعه فعالیت ها و راه اندازی دفتر نمایندگی این شرکت در محدوده منطقه اظهار نمود: حضور کشتیرانی دریای خزر بعنوان بزرگترین ناوگان کشورهای منطقه در دریای خزر یکی از ظرفیت مؤثر منطقه آزاد در توسعه تجارت دریایی در دریای خزر است راه آهن رشت-بندر کاسپین تا آخر سال جاری به بهره برداری می رسد اکبری مقدم با تکیه بر این که اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در اولویت برنامه های دولت قرار دارد، اضافه کرد: این پروژه ملی تا آخر سال جاری به بهره برداری می رسد ونقش مهمی در توسعه ترانزیت وتجارت کشور خواهد داشت. وی ضمن اشاره به لزوم فراهم سازی بیشتر از پیش تأسیسات و زیر ساخت ها مناسب جهت بهره وری از مجتمع بندری کاسپین با اتصال آن به راه آهن سراسری، افزود: در تلاشیم تا اسکله رو رو هم همزمان با بهره برداری از طریق آهن افتتاح شده تا شاهد تحولی چشم گیر در بندر کاسپین باشیم. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد با اشاره به اینکه منطقه مذکور از ظرفیت های مؤثر کشور برای توسعه اقتصاد دریامحور در دریای خزر است، خاطرنشان کرد: توسعه زیر ساخت ها موجبات افزایش خدمات و ارتقای اقتصاد استان را فراهم آورده و بندر کاسپین می تواند در زمینه صادرات و واردات کالاهای تجاری و کاهش هزینه ها تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور نقش بیشتری ایفا کند. در ادامه هم معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد ضمن اشاره به تعاملات مناسب در میان و اعلام این که نخستین کشتی پهلو گرفته در بندر کاسپین متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده، اظهار نمود: توسعه زیرساخت های بندری ودریایی و فعال سازی کریدورهای عبوری از این منطقه و همراه با تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور این منطقه را به کانون فعال اقتصادی در شمال کشور تبدیل نموده است. ۱۰ هزار کانتینر از مسیر کریدور کمربند-راه چین وارد بندر کاسپین شده امین افقی با اشاره به اینکه باید همگان نسبت به نقش آفرینی کشورمان در کریدور یک کمربند یک راه نگاه ملی داشته باشند، چونکه عزم ملی برای استمرار فعالیت شاخه ایرانی این پروژه که از بندر کاسپین عبور می کند از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: تابحال بیشتر از ۱۰ هزار TEU کانتینر از مسیر کریدور بین المللی یک کمربند یک راه و کشور چین با روش حمل و نقل ترکیبی به بندر کاسپین وارد و یا صادر گردیده است و در نظر داریم با عنایت به رویکرد سازمان منطقه آزاد در خصوص توسعه همکاری در میان بندر کاسپین و کشتیرانی دریای خزر است در بحث کریدور فعال سازی شمال-جنوب با همکاری در میان این ظرفیت لجستیکی کشور را فعال نماییم. واردات ۱۳۰ هزار تن روغن خام از بندر کاسپین افقی ضمن اشاره به این که بنادر منطقه آزاد مذکور، دروازه تجارت دریایی کشورمان با اوراسیاست خاطرنشان کرد: از آغاز سال تابحال ۱۳۰ هزار تن روغن خام با ۲۷ شناور تانکر از اسکله دلفین بندر کاسپین در جهت تأمین مواد اولیه کشور وارد کشور شده است دبیر کارگروه تجارت با اوراسیا، جذب کالاهای متنوع کشور با بهره مندی از ظرفیت های اوراسیا و توسعه تجارت کالاهای کانتینری و راه اندازی خطوط لاینر با کشورهای حاشیه خزر را مهم ترین برنامه های سازمان اعلام و تصریح کرد: تبدیل شدن به هاب داد وستد حوزه خزر، جذب سرمایه گذاران جدید داخلی وخارجی برای توسعه زیرساخت های بندر کاسپین و ادامه روند رشد شاخصهای دریایی وبندری در بنادر منطقه از دیگر برنامه های سازمان است.


منبع:

1400/06/23
22:18:00
0.0 / 5
414
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار