فراز دلار و فرود طلای جهانی

فراز دلار و فرود طلای جهانی به گزارش آچار، قیمت طلا امروز چهارشنبه (5 ژوئن) با تقویت دلار آمریکا کاهش پیدا کرد، در حالیکه سرمایه گذاران بر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که اواخر هفته منتشر می شود، برای نشانه های بیشتر در مورد برنامه های کاهش نرخ فدرال رزرو تمرکز کردند.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، طلا بعد از کاهش یک درصدی در روز سه شنبه، با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۶ دلار و هشت سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۴۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.
شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزوده شد که موجب شد شمش برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.
استراتژیست های FX در نظرسنجی رویترز که عموماً موافق بودند دلار آمریکا بیش از اندازه ارزش گذاری شده است، اعلام نمودند که قدرت بی امان دلار آمریکا در گذشته نه چندان دور، جای خودرا برای ضعف جزئی در ۱۲ ماه آتی باز خواهدنمود.
فرصت های شغلی ایالات متحده در ماه آوریل بیش از اندازه انتظار کم شد برای اینکه شرایط بازار کار به شکلی نرم تر شد که می تواند به مبارزه فدرال رزرو با تورم کمک نماید.
سرمایه گذاران حالا منتظر داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند که مقرر است در روز جمعه منتشر شود تا سلامت اقتصاد ایالات متحده را بسنجند و آیا فدرال رزرو را از کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز دارد یا خیر.
برمبنای ابزار CME FedWatch، معامله گران هم اکنون با احتمال ۶۵ درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت گذاری می کنند. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را می کاهد.
شورای جهانی طلا اعلام کرد، خرید خالص طلا توسط بانکهای مرکزی جهانی در آوریل به ۳۳ تن افزایش پیدا کرد، که نشان دهنده ادامه تمایل شدید این بخش با وجود قیمت های بالا برای این فلز است.
داده های گمرک نشان داد که صادرات طلای سوئیس در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کم شده است برای اینکه عرضه بیشتر به هند و ترکیه با کاهش تحویل به چین و هنگ کنگ جبران شده است.
طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۹.۴۶ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزوده شد و به ۹۸۷ دلار و ۷۵ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد کم شد و به ۹۱۱ دلار و ۶۵ سنت رسید.




منبع:

1403/03/16
13:24:18
0.0 / 5
213
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار