ورود سازمان حمایت به افزایش بی ضابطه تعرفه ترخیص کالا
به گزارش آچار، سازمان حمایت در نامه ای به گمرک ایران، خواهان شفاف سازی در مورد نرخ تعرفه خدمات تشریفات ترخیص کالا شد.
به گزارش آچار به نقل از مهر، حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران خواهان شفاف سازی در مورد نحوه تعیین تعرفه های خدماتی اتحادیه ملی کارگزاران گمرکی شد.
در این نامه آمده است: با توجه به تعدیل نرخ خدمات تشریفات ترخیص کالا بر مبنای ارزش و یا وزن کالا توسط اتحادیه ملی بارگزاران گمرکی ایران به شماره ۱۶۴۴ ص ۰۴ در سال ۱۴۰۴ ت که متعاقباً باعث اعتراض و نارضایتی گردیده، همانطوریکه مستحضر هستید مستفاد از بند (ج) تبصره (۳) ماده (۵) آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی (مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۰۶)، نرخ هزینه انجام خدمات گمرکی برای مواردی که عرضه خدمات توسط نهادهای غیردولتی به انجام می رسد میبایست بعد از اعلام توسط ارایه کننده خدمات با تأیید هیأت عالی نظارت مبحث ماده (۱۱) قانون نظام صنفی کشور (مصوب سال ۱۳۸۲) تعیین گردد. بنابراین به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز تخلفات مستدعی است مقرر فرمائید ضمن بررسی افزایش قیمت خدمات اتحادیه ذی ربط سایر شرکت ها و نهادهای مستقل تابعه هم نسبت به رعایت قوانین، مقررات آیین نامه و دستورالعمل های موضوعه اقدام و از نتیجه این سازمان را آگاه نمایند.
گفتنی است علاوه بر نرخ خدمات تشریفات ترخیص کالا، موضوع هایی مانند نرخ خدمات ایکس ری، پلمب، توزین، تخلیه و بارگیری و انبارداری هم باید با تأیید هیأت عالی نظارت تعیین شوند. در غیر این صورت، اعمال افزایش نرخ ها بدون مجوز این هیأت غیرقانونی تلقی می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب