خودکفایی کامل در تولید آسانسورهای کوتاه بر
به گزارش آچار، رییس اتحادیه کشوری آسانسور از راه اندازی سامانه شناسنامه آسانسور برای رویارویی با تخلفات آگاهی داد و اظهار داشت: آمار حوادث آسانسور نزدیک به صفر شده و صنعت به سوی خودکفایی و فناوری های نو حرکت می کند.
به گزارش آچار به نقل از مهر، عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته امروز در نشست خبری اظهار نمود: با عنایت به بیشترین نرخ تخلفات ثبت شده در بعضی استان ها، برمبنای داده های کمیسیون رسیدگی به شکایات، تصمیم گرفتیم سامانه شناسنامه آسانسور را راه اندازی نماییم تا از تخلفات و برچسب گذاری ناصحیح قطعات جلوگیری شود.
وی افزود: در این کنگره همین طور آموزش استانداردهای جدید، مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان، و نحوه سرویس و نگهداری صحیح آسانسور برای کنشگران این حوزه انجام خواهد شد.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور اظهار داشت: در کنار کنگره، نمایشگاهی از واحدهای کوچک دارای پروانه تولیدی هم انجام می شود. این واحدهای چابک توانسته اند موفقیتهای شایان توجهی ارائه نمایند که نمونه ای از موفقیت SME ها در صنعت کشور است.
وی با تکیه بر ضرورت دفاع از واحدهای تولیدی کوچک اضافه کرد: متاسفانه این واحدها از تسهیلات بانکی و سهمیه های دولتی بی بهره اند، در حالیکه نقش برجسته ی در تولید ملی دارند.
ابریشمی اظهار داشت: اتحادیه کشوری آسانسور حالا بالاتر از ۲۹۰۰ عضو دارد که از این میان حدود ۷۰۰ واحد تولیدی و بالاتر از ۱۶۰۰ واحد خدمات فنی فعال می باشند.
وی تاکید کرد: بالاتر از ۸۰ درصد اعضای اتحادیه در عمل تولیدکننده محسوب می شوند.
وی اشاره کرد: از زمان تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور در هفت سال گذشته، یکی از اهداف اصلی ما کاهش حوادث آسانسور بوده که امروز تا حد زیادی محقق شده است. حالا آمار حوادث به نزدیک صفر رسیده و بیشتر موارد مربوط به بالابرهای غیراستاندارد و آسانسورهای قدیمی است.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور درباره ی وضعیت فعلی اظهار داشت: در کشور حدود یک میلیون و دویست هزار دستگاه آسانسور فعال است و روزانه بالاتر از ۳۵۰ میلیون سفر توسط این آسانسورها به انجام می رسد.
وی اضافه کرد: متوسط واردات قطعات آسانسور در ده سال قبل حدود ۸۰ میلیون دلار در سال بوده، در حالیکه در همین بازه زمانی سالانه حدود ۴۰ هزار دستگاه آسانسور در کشور عرضه شده است.
ابریشمی اظهار داشت: اکنون موتور و گیربکس آسانسور بطور کامل در داخل تولید می شود، اما در موتورهای بدون گیربکس که از تکنولوژیهای جدید استفاده می نمایند، به سبب محدودیت در تولید مگنت ها، بازهم نیاز به واردات وجود دارد.
وی درمورد قیمت گذاری آسانسور توضیح داد: قیمت مصوب واحدی برای آسانسور وجود ندارد و عوامل مختلفی چون ظرفیت، سرعت، نوع موتور، متریال کابین و هزینه نصب در قیمت غائی مؤثرند.
او اضافه کرد: در حوزه سرویس و نگهداری آسانسور هم تعرفه ها ثابت بوده و افزایش سال جاری متناسب با رشد حقوق کارگران اعمال شده است.
ابریشمی درباره ی خرابی پله برقی های مترو اظهار داشت: پله برقی های مترو در معرض تردد بالا هستند و نیاز به سرویس روزانه یا هفتگی دارند. در بعضی موارد، به سبب تعویض نشدن بموقع قطعات یا استفاده از پله برقی های مخصوص فضای داخلی در پل های عابر، شاهد خرابی های مکرر هستیم.
وی در مورد پروژه های مسکن مهر هم اظهار نمود: برخی پیمانکاران مبادرت به خرید آسانسورهایی کرده اند که مشخصات فنی آنها با مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان مطابقت ندارد و حتی قابلیت حمل ویلچر را ندارند. این آسانسورها بعضاً شش نفره طراحی شده اند و هنوز در پروژه ها نصب نشده اند.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور اظهار داشت: در بخش آسانسورهای کوتاه بر ما به ۱۰۰ درصد خودکفایی داخلی رسیده ایم، اما در آسانسورهای با سرعت و ارتفاع بالا بازهم قسمتی از قطعات وارداتی است. در عین حال، روند بومی سازی قطعات با تلاش همکاران درحال افزایش است.
ابریشمی همین طور با اشاره به فرارسیدن ۲۴ مهرماه، روز صنعت آسانسور اضافه کرد: بیست وچهارم مهر در تقویم رسمی کشور بعنوان روز صنعت آسانسور ثبت شده و سال جاری دومین کنگره ملی صنعت آسانسور انجام می شود.
وی اظهار داشت: در این دوره از کنگره، موفقیتهای جدید صنعت آسانسور همچون آسانسورهای بدون نیاز به شبکه برق و آسانسورهای خورشیدی معرفی می شود.
منبع: آچار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب