چرا خرید بلیت قطار به سادگی ممکن نیست؟
به گزارش آچار، قائم مقام مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: سیستم فروش بلیت قطار به شکلی طراحی شده که به شکل اینترنتی و حضوری هیچ شخصی اجازه خرید بلیت بالاتر از یک کوپه را ندارد.
به گزارش آچار به نقل از خبر آنلاین، میرحسن موسوی با اشاره به اینکه در روز پیش فروش بلیت قطار حدود ۶۰۰ هزار بلیت توسط متقاضیان سفر با قطار خریداری می شود، اظهار نمود: در همین روز پیش فروش حدود ۱۰ میلیون نفر جست وجو گر وارد سیستم می شوند که اگر فرض بگیریم حدود ۵۰ درصد آنها دو یا سه بار جست وجو کنند برای حدود پنج میلیون تقاضای سفر حدود ۶۰۰ هزار بلیت عرضه می نماییم.
ایسنا در خبری نوشت: وی ادامه داد: در روز حدود ۸۰ هزار نفر مسافر جابه جا می نماییم که از این میزان حدود ۵۶ هزار نفر در ارتباط با قطارهای بین شهری است. به عبارتی برای هر روز سفر در راه رفت و بازگشت جمع صندلی های پیش بینی شده ۵۶ هزار نفر سفر است.
قائم مقام مدیرعامل راه آهن اشاره کرد: تمام واگن های شرکت های حمل و نقلی ریلی مسافری اختصاص یافته در روز پیش فروش بلیت یعنی امروز عرضه می شود. از طرف دیگر به شکل اینترنتی و حضوری سیستم به شکلی طراحی شده که هیچ شخصی اجازه خرید بیشتر از یک کوپه بلیت را ندارد.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اظهار داشت: ازاین رو هیچ کس نمی تواند تعداد زیادی بلیت خریداری کند و بعدا واگذار کند؛ ضمن این که امکان اصلاح نام و نام خانوادگی در زمان دیگر برای هیچ کس وجود ندارد.
موسوی از مردم درخواست نمود که بلیت مورد نظر خویش را از مراکز مجاز فروش تهیه کنند و اظهار داشت: سیستم یکپارچه است و امکان خرید بلیت بیشتر از قیمت مصوب وجود ندارد.
این مقام مسئول در راه آهن در جواب این که چرا خرید بلیت قطار سخت است؟ اظهار داشت: در طول سالهای قبل به علت اقتصاد ضعیف قطارهای مسافری بین شهری و حومه ای، از راه شرکت های های حمل و نقل ریلی مسافری سرمایه گذاری در این بخش بسیار کم بوده و این در شرایطی است که تعداد زیادی از واگن های قدیمی را به سبب افزایش کیفیت و ایمنی از مدار خارج کردیم. به تازگی تسهیلات حمایتی برای شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری جهت تأمین ناوگان مسافری نو و بازسازی سطح یک و دو واگن های مسافری پیش بینی شده است که مورد استقبال شرکت های حمل و نقلی ریلی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در چند رویداد گذشته خوشبختانه شرکت های مسافری زیادی هم برای نوسازی واگن های مسافری هم برای خرید و بازسازی سطح یک و دو واگن ها اقدام نمودند. اگر تعداد واگن ها و لکوموتیوهای مسافری افزایش پیدا کند می توانیم بخش عمده ای از تقاضای سفر با قطار را پاسخ دهیم. این مساله بتدریج درحال رخ دادن است. تمام موافقت نامه های امضا شده به قرارداد تبدیل گشته است.
موسوی در ادامه اظهار داشت: به علت قیمت پایین قطارهای مسافری بین شهری و حومه ای، استقبال از راه آهن بیشتر است از طرفی به علت ایمنی و آسایش سفر با قطار اولویت اول مردم سفر با قطار است.
وی در قسمت دیگری از صحبت هایش به تاخیر در قطارها نیز اشاره نمود و اظهار داشت: از اول سال تابحال تاخیر حرکت قطارهای مسافری بین شهری از مبدا به مقاصد کمتر از نیم ساعت بوده و فاصله از مبدا تا مقصد نیز بطور متوسط ۷۵۰ کیلومتر است.
قائم مقام مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: گاها آن چه اتفاق می افتد خرابی و نقص فنی است که در قطار ایجاد می شود و مدتی در تعدادی ایستگاهها متوقف می شوند. برای آن هم تدابیری اتخاذ شده و لکوموتیوهای امداد قطارها در مسیرهای مختلف پیش بینی شده است.
۲۱۷
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب