وزیر صنعت عنوان كرد:

افزایش تولید گندله كشور

افزایش تولید گندله كشور به گزارش آچار وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن كنسانتره در سنگان، اظهار داشت: ۱۵ میلیون تن گندله در این منطقه تولید خواهد شد.


به گزارش آچار به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در مراسم شروع به كار طرح سنگان اظهار داشت: با احداث مجموعه پروژه های سنگان، این منطقه به یكی از بزرگترین مركز تولید فولاد كشور بدل خواهد شد و از ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن كنسانتره كشور ۲۰ میلیون تن در سنگان تولید خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: از ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن گندله كشور، بالغ بر ۱۵ میلیون تن گندله در سنگان احداث خواهد شد كه معادل ۲۵ درصد كل گندله تولیدی كشور خواهد بود.
همچنین در این مراسم خداداد غریب پور، مدیرعامل شركت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در این طرح اظهار نمود: سرمایه گذاری در واحد تولید كنسانتره و گندله سازی شركت صنعتی و معدنی توسعه ملی، قریب به دو هزار و صد میلیارد تومان در بخش های ماشین آلات، تجهیزات، تاسیسات و ساختمان و با احتساب سرمایه گذاری های زیرساختی می باشد كه مبلغ دو میلیارد و دویست و یازده میلیون یوآن بصورت ارزی و بالغ بر هزار میلیارد تومان بصورت ریالی می باشد.
وی اضافه كرد: این مجتمع در زمینی به مساحت ۸۰ هكتار احداث گردیده كه با عنایت به نامگذاری سال ۱۳۹۶ توسط مقام معظم رهبری به سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال“ شاهد افتتاح خط تولید كنسانتره آهن به میزان ۲. ۵ میلیون تن در سال در فاز اول كه به همت مدیران و كاركنان شركت صنعتی و معدنی توسعه ملی چهار ماه پیش از برنامه زمان بندی مصوب، به بهره برداری رسید.
غریب پور تصریح كرد: خط تولید گندله سازی به میزان ۲. ۵ میلیون تن در سال، در فاز دوم كه در نیمه اول سال ۱۳۹۷ به بهره برداری خواهد رسید كه جمعاً ۵ میلیون تن كنسانتره به ۵ میلیون تن محصول گندله تبدیل و سهم شركت صنعتی و معدنی توسعه ملی از چشم انداز ۸۰ میلیون تن كنسانتره و گندله ۶. ۲ درصد خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: میزان اشتغال زایی به طور مستقیم در این طرح در فاز اول ۵۰۰ نفر و مجموعاً در فاز اول و دوم ۱۱۰۰ نفر و میزان اشتغالزایی غیرمستقیم در این طرح بالغ بر ۳۰۰۰ نفر است.
گفتنی است افتتاح واحد تولید كنسانتره به میزان ۵/۲ میلیون تن در سال و هم احداث واحد تولید گندله به میزان ۵میلیون تن در سال از جانب شركت صنعتی و معدنی توسعه ملی وابسته به هلدینگ توسعه ملی و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان صورت گرفته است. خط تولید كنسانتره شركت صنعتی و معدنی توسعه ملی در روز پنجشنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو به دست معاون اول رئیس جمهور راه اندازی شد كه این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر با ظرفیت ۲. ۵ میلیون تن در سال شروع به كار كرده است.
 

1396/10/09
22:50:30
5.0 / 5
5342
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , سنگ , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار