سرمایه گذاری های پورشه در خودروهای برقی دوبرابر می گردد

سرمایه گذاری های پورشه در خودروهای برقی دوبرابر می گردد آچار: شركت خودروسازی پورشه آلمان اخیرا اعلام نموده است كه می خواهد سرمایه گذاری در بخش تولید انبوه خودروهای الكتریكی را به دو برابر افزایش دهد.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت موتور ۱، خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین خیلی از شركت های خودروسازی در جهان عزم خویش را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم كرده و از برنامه های خود بدین منظور رونمایی كرده اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاك، سبب شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.

پورشه كه در جهان به خاطر خودروهای لوكس، با كیفیت و گرانبهایش مشهور است، اخیرا از خودروهای برقی و الكتریكی خود تحت عنوان سری E رونمایی كرده است تا به همگان نشان بدهد كه در طراحی و تولید خودروهای پاك عزم خویش را جزم كرده و با اشتیاق فراوان تصمیم گرفته است در جهت حفظ محیط زیست و كاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین، به تولید انبوه این گونه خودروها بپردازد. پورشه برآورد و اعلام نموده است كه تولید و مراحل نهایی خودروهای برقی و الكتریكی اش در سال ۲۰۱۹ میلادی صورت خواهد گرفت.

خبر خوش دیگری كه مدیران این خودروساز آلمانی به طرفداران محیط زیست و مشتریان خود داده اند، طراحی، توسعه و تولید خودروهای هیبریدی است كه مقرر است آنها هم تحت پوشش دوبرابر شدن این میزان سرمایه گذاری پورشه قرار بگیرند.

مقامات ارشد پورشه همینطور در تشریح این مورد اعلام نموده اند كه سرمایه مورد نیازشان برای طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی ۶ میلیارد یورو معادل ۷.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

آلبرت ریمولد – مدیر ارشد خط تولید پورشه – روز گذشته اعلام نمود كه پورشه می خواهد تا سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی یكسال دیگر، تعداد ۲۰ هزار دستگاه پورشه برقی و هیبریدی را تولید به بازار عرضه نماید كه این ظرفیت با افزایش تقاضای مشتریان قابل افزایش خواهد بود.

این مستلزم آن است كه كارخانه كنونی پورشه دچار تغییر و تحولات جدیدی در خط تولید شود تا بتواند موتروهای محركه الكتریكی و سایر قطعات مورد نیاز خودروهای برقی را ساخته و تامین كند.

طبق پیش بینی ها، این پروژه و خط تولید خودروهای الكتریكی به تنهایی قادر است ۱۲۰۰ شغل جدید تولید كند و با این حقیقت كه آینده خودرو از آنِ خودروهای برقی و هیبریدی است، هم سازگار خواهد بود.

در گزارش های انتشار یافته، خودروی مفهومی مدل E دارای ۶۰۰ اسب بخار قدرت و زمان صفر تا ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت كمتر از ۳.۵ ثانیه باشد. این خودرو همینطور مسافت ۵۰۰ كیلومتری را می تواند با هر بار شارژ بپیماید.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مكزیك، چین و هند همچون پیشگامانی هستند كه قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.










1396/11/21
13:55:55
5.0 / 5
5877
تگهای خبر: تولید , خودرو , متر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار