اسكناس نو در بازار چند؟

اسكناس نو در بازار چند؟ آچار: امروز آخرین فرصت برای دریافت اسكناس نو از بانك هاست. با این حال اگر متقاضیان از بانك ها جا بمانند باز هم می توانند در بازار آزاد هر تعداد اسكناس نو كه می خواهند تهیه كنند، هر چند كه باید اختلاف قیمت و سود آن را به اسكناس فروش ها بپردازند.



به گزارش آچار به نقل از ایسنا، از ۲۱ تا ۲۶ اسفندماه زمانی بود كه بانك مركزی آن را برای توزیع اسكناس نو در شعب منتخب ۱۰ بانك اعلام نمود. از این رو بانك های ملی، ملت، صادرات، اقتصاد نوین، سپه، گردشگری، پست بانك، سینا، رفاه كارگران و پارسیان مسئولیت توزیع اسكناس نو را بر عهده گرفتند. متقاضیان می توانند تا آخر وقت اداری امروز(شنبه) با رجوع به شعب منتخب بانك ها در سراسر كشور نسبت به دریافت اسكناس نو اقدام نمایند. هر نفر در هر بانك می تواند از هر نوع اسكناس ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ تومانی یك دسته ۱۰۰ برگی دریافت كند.

اما در حالی بانك ها در یكی دو مناسبت در سال اسكناس نو توزیع می كنند كه در سوی دیگر همیشه در بازار آزاد و البته در محوطه میدان و خیابان فردوسی اسكناس فروش ها حاضر هستند و چمدان های آنها برای فروش اسكناس نو در انواع مختلف باز است. امروز گذری بر میدان فردوسی و گفت وگو با اسكناس فروش ها از این حكایت دارد كه در چند روز اخیر كه توزیع اسكناس نو انجام شده تا حدی از سودی كه بابت فروش دسته های ۱۰۰ برگی دریافت می كردند كم شده است، ولی با این حال می گویند این توزیع كه تمام شود شرایط به حالت عادی بر خواهد گشت.



اسكناس فروشان می گویند در این روزها برخی مردم با دریافت اسكناس نو آن را به بازار آورده و می فروشند كه در كنار سودی كه آنها از این فروش می برند عرضه در بازار بیشتر شده و همین باعث شكسته شدن قیمت ها شده است.

در حال حاضر قیمت اسكناس ۱۰۰۰ تومانی كه در بانك ها هم توزیع می گردد برای نو سبزرنگ آن كه در حدود دو سال قبل به بازار آمده، هر دسته حدود ۱۲۰ تومان و برای ۱۰۰۰ تومانی آبی رنگ كه قدیمی تر است هر دسته ۱۴۰ تومان قیمت گذاری می گردد. اسكناس های آبی رنگ به علت كاهش چاپ و گردش در بازار از قیمت بالاتری برخوردار می باشند، ازاین رو برای هر دسته ۱۰۰۰ تومانی بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان سود نصیب اسكناس فروشان می گردد.

در مورد اسكناس ۲۰۰۰ تومانی هم قیمت حدود ۲۲۰ هزار تومان است كه اختلاف بین ۲۰ هزار تومانی دارد و همینطور برای دسته ۵۰۰۰ تومانی حدود ۵۳۰ هزار تومان نرخ گذاری می گردد. درباره قیمت سایر اسكناس ها در بازار آزاد اسكناس ۱۰ هزار تومانی حدود یك میلیون و ۴۰ هزار تومان، ۲۰۰ تومانی ۲۲۰ هزار تومان، اسكناس ۱۰ تومانی ۵۰ هزار تومان و اسكناس ۲۰ تومانی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان فروش می رود.



توزیع اسكناس نو امروز همزمان با ۲۶ اسفندماه تمام می شود و تابحال اعلامی برای تمدید زمان آن از جانب بانك مركزی اعلام نشده است.




1396/12/26
15:07:33
5.0 / 5
5437
تگهای خبر: بازار , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار