همكاری قطعه سازان ایران و تركیه افزایش یافت

همكاری قطعه سازان ایران و تركیه افزایش یافت به گزارش آچار نمایشگاه اتومكانیكای استانبول ۲۰۱۸ با حضور شركت های قطعه سازی از ۴۶ كشور جهان و ۵ شركت فعال گروه خودروسازی سایپا در حوزه قطعات خودرویی، شروع به كار كرد.



به گزارش آچار به نقل از ایسنا، با عنایت به حضور شركت های مختلف اروپایی و بین المللی فعال در صنعت قطعه سازی در نمایشگاه اتومكانیكای استانبول این رویداد خودرویی می تواند زمینه گسترش همكاری میان گروه خودروسازی سایپا و شركت های بین المللی فعال در صنعت قطعه سازی را فراهم كند.

با توجه به اینكه كشور تركیه بعنوان یكی از قطب های تولید قطعات خودرو در منطقه و جهان به حساب می آید، گسترش همكاری میان شركت های ایرانی و ترك می تواند زمینه انتقال فناوری های نوین به ایران را در زمینه طراحی و ساخت قطعات خودرو فراهم كند.

طبق اعلام سایپا در نمایشگاه اتومكانیكای استانبول ۲۰۱۸ شركت های تازه گستر سایپا، گروه صنعت سازی زر، رینگ سایپا، رادیاتور ایران و سایپا شیشه به نمایندگی از گروه خودروسازی سایپا حضور دارند.

نمایشگاه های اتومكانیكا كه به صورت میانگین همه ساله در ۱۵ كشور مختلف جهان برگزار می گردد بعنوان مهم ترین رویداد خودرویی در زمینه صنعت قطعه سازی در جهان به حساب می آید و می تواند زمینه گسترش همكاری های جهانی در این عرصه را فراهم كند.

همچنین سركنسول ایران در تركیه در بازدید از غرفه قطعه سازان سایپا در نمایشگاه اتومكانیكای استانبول اظهار داشت: در ایران مزیت های تولید صادراتی قطعات خودرو وجود دارد كه باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

بختیار اسدزاده با اشاره به صادرات قطعات تولید ایران به بازارهای خارجی ادامه داد: صادرات قطعه از ایران همانند محصولات ایران رادیاتور و فنر سازی زر نشان داده است كه اگر به خوبی به مقوله صادرات توجه گردد، ظرفیت موجود در كشور می تواند امكان حضور در بازارهای بین المللی را فراهم كند.

وی توجه و حمایت دولت تركیه از صنعت قطعه سازی را نمونه خوبی در پشتیبانی از این صنعت عنوان و تصریح كرد: راهكار اصلی برای ارتقای جایگاه ایران در این حوزه، توانمندسازی و پشتیبانی از تولید قطعاتی است كه مزیت صادراتی دارند تا با ورود به شبكه تامین زنجیره جهانی خودروسازان، ضمن كسب دانش و فناوری، سود این بازار هم نصیب تولیدكنندگان داخلی شود.



 

1397/01/17
16:37:15
5.0 / 5
5387
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار