مدیر كل تعاونی های خدماتی وزارت كار:

بخش زیادی از تعاونی ها مشكل فروش دارند

بخش زیادی از تعاونی ها مشكل فروش دارند آچار: مدیر كل تعاونی های خدماتی وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هم اكنون بیش از 3000 تعاونی در كشور فعالیت دارد كه بخش زیادی از آنها با مشكل فروش و بازاریابی اصولی مواجهند.


به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا ناطقی در نشست تخصصی بررسی مشكلات و مسائل تعاونی های دانش بنیان البرز، تهران و زنجان كه امروز دوشنبه 12 شهریور در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال كرج برگزار شد، اظهار نمود: بازاریابی فرایندی بسیار تخصصی و فنی است وتولید و پركردن انبار از كالا و محصولات اهمیت دارد چون اگر حتی تولید كننده ای بتواند واحدی تولید كند، سرمایه درگردش فراهم آورد تولید انجام دهد و انبارهای خویش را پركند تا زمانی كه برنامه مدون و اصولی برای فروش و توزیع محصولات خود نداشته باشد موفق نخواهد شد.
وی اضافه كرد: متأسفانه در حوزه تعاون به بازار و بازاریابی توجه چندانی نمی گردد و نتیجه آن شده كه بعضی از تعاونی های بزرگ به اندازه یك واحد تولیدی متوسط هم در فروش موفق عمل نكنند.
این مسئول توضیح داد: اگر شركت یا اتحادیه ای تشكیل گردد تا تعاونی ها بتوانند مشكلاتی از قبیل صدور ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات بانكی و همینطور مشكلات فروش خویش را با استفاده از آن پیگیری كنند وضع بهتر خواهد شد.
مدیر كل تعاونی های خدماتی وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از صحبت های خود به تسهیلات بانكی ای كه در اختیار تعاونی ها قرار می گیرد اشاره نمود وگفت: وام اشتغال فراگیر با بهره 18 درصد در اختیار تعاونی ها قرار می گیرد كه تزریق این وام می تواند به رونق فعالیت آنها كمك نماید. این تسهیلات نیاز به سپرده اولیه ندارد و بانك ها به پرداخت این وام به متقاضیان در زمان تعیین شده اجبار دارند.
ایشان در ادامه به فعالیت 200 شركت دانش بنیان در حوزه تعاون اطلاع داد و اظهار داشت: در وزارت تعاون دفتری با عنوان دفتر دانش بینان وجود ندارد و فعالیت این شركت ها در دفتر تعاونی تولیدی وزارت خانه پیگیری می گردد.
ناطقی به كاهش نیروی انسانی بخش تعاون در دهه های گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: نیروی های فنی بخش تعاون طی یك دهه گذشته 50 درصد كاهش داشته است. بدون شك كمبود نیروی انسانی در استان ها سبب افت خدمات رسانی به مراجعین می گردد و بنابراین باید فكری جدی برای این مشكل كرد.



1397/06/12
20:41:46
5.0 / 5
5198
تگهای خبر: انبار , بازار , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار