آخرین قیمت طلا، سكه و ارز در بازار

آخرین قیمت طلا، سكه و ارز در بازار آچار: درحالی كه نرخ خرید دلار از طرف بانك ها روندی كاهشی را طی می كند و بازار ارز ثبات نسبی خودرا حفظ نموده است، شدت رشد قیمت در بازار طلا باز كاسته شده و انتظار كاهش قیمت در آینده بیشتر شده است.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، قیمت سكه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (چهارشنبه) به سه میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار باز ۳۴۳ هزار و ۵۰۵ تومان قیمت دارد.
امروز قیمت سكه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۶۴۰ هزار تومان داد و ستد میگردد. این در شرایطی است كه قیمت نیم سكه یك میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سكه یك میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و سكه گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.
همین طور در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۵ دلار رسیده است.
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سكه تهران اعلام نمود كه گرچه قیمت ها در بازار امروز هم روند افزایشی داشته است، اما شدت رشد آن كاسته شده و انتظار كاهش قیمت در آینده بیشتر شده است. ابراهیم محمدولی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: روند و شدت افزایش قیمت ها در بازار طلا بسیار كمتر از روزهای گذشته بوده و نشان داده است كه دولت نه تنها بازار سكه و طلا را رها نكرده بلكه در حال كنترل آن است.
وی افزود: رشد قیمت ها در بازار سكه و طلا متاثر از نرخ های جهانی و نرخ دلار و سایر ارزها در بازار داخلی است كه به نظر می آید در آینده باردیگر كاهش قیمت ها را مشاهده خواهیم كرد. محمدولی ابراز امیدواری كرد كه دولت در كنترل بازار سكه و طلا موفق شود و مردم بتوانند در ماه های پایانی سال نسبت به خرید طلا در بازار با خیال راحت اقدام نمایند.
ارز مسافرتی ۱۳۰۰۰ تومان
اما امروز قیمت فروش ارز مسافرتی در بانك ها ۱۲ هزار و ۷۱۶ تومان بود كه با احتساب كارمزد بانك به حدود ۱۳ هزار تومان می رسد.
نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانك ها كه مجوز آن در نیمه نخست سال جاری از طرف بانك مركزی به بانك ها داده شد، روز گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۱ تومان بود كه بانك ها امروز (۱۹ دی) نرخ خرید دلار را اندكی كاهش داده و به ۱۰ هزار و ۷۸۲ تومان رساندند.
از طرف دیگر نرخ خرید یورو در بانك ها باز امروز با كاهش همراه بود، به صورتی كه قیمت خرید هر یورو در روز گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۸ تومان بود و امروز به ۱۲ هزار و ۳۵۵ تومان رسیده است.
بانك ها امروز هر پوند انگلیس را باز با كاهش نسبت به روز گذشته ۱۳ هزار و ۷۳۸ تومان خریدند.
شعب ارزی بانك های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان همین طور می توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای كشورهای همسایه و مشترك المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر كشورها در صورت كامل بودن مدارك مسافران بفروشند.
نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانك های عامل باز امروز ۱۲ هزار و ۷۱۶ تومان است كه با احتساب كارمزد بانك عامل و بانك مركزی به حدود ۱۳ هزار تومان می رسد.
همین طور برمبنای اعلام صرافی ها، امروز هر لیر تركیه ۲۰۵۰ تومان، درهم امارات ۳۱۰۰ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار تومان بوده است.



1397/10/20
12:56:55
5.0 / 5
5675
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار