بیشتر چه نوع كالاهایی از روسیه وارد ایران می شود؟

بیشتر چه نوع كالاهایی از روسیه وارد ایران می شود؟ آچار: مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اظهار داشت: بیشترین واردات روسیه با 75 درصد به تولیدات كارخانه ای و محصولات كشاورزی با 19 درصد اختصاص دارد.


امیر خلیلی خواه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این كه بیشترین واردات روسیه از ایران به میوه های خشك، آهك، سیمان، موادمعدنی و... اختصاص دارد اضافه كرد: فعالان اقتصادی استان باید برای صادرات خود و خصوصاً صادرات موادمعدنی و محصولات زراعی و باغی به روسیه برنامه ریزی كنند.
وی با اشاره به اینكه روسیه از كشورهای پیشرو در تكنولوژی های معدنی است به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه معادن و امكان احداث ارتباط تجاری با روسیه پرداخت و اظهار داشت: روسیه علاوه بر یك بازار صادراتی خوب برای مواد معدنی استان سمنان می تواند به ورود فناوری جدید به معادن استان كمك نماید.
خلیلی خواه اضافه كرد: استان سمنان یكی از معدنی ترین استان های ایران است و با عنایت به اینكه روسیه در تكنولوژی معادن از توان بالایی برخوردار می باشد احداث ارتباط بین فعالان اقتصادی دو طرف می تواند به بهبود فعالیت های معدنی در استان كمك نماید.
وی از عضویت ایران در "اتحادیه اوراسیا" بعنوان یك فرصت نام برد و اظهار نمود: ایران و روسیه بعنوان دو عضو این اتحادیه باید روابط اقتصادی و تجاری بیشتری با یكدیگر داشته باشند.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان افزود: با عنایت به وجود بیشتر از 2000 واحد تولیدی صنعتی فعال و تولیدات محصولات با كیفیت كشاورزی در استان سمنان، این استان به سبب نزدیكی به كشور روسیه می تواند سالانه بخش مهمی از نیازهای بازار بزرگ روسیه را تامین كند.
خلیلی خواه از تطبیق نیافتن استانداردهای ایران و روسیه بعنوان یكی از موانع پیش روی صادركنندگان ایرانی نام برد و افزود: متاسفانه گاه به سبب عدم اطلاع از برخی استانداردها نمی توانیم به برخی بازارها صادرات داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه بعضی از این مشكلات با برگزاری نشست های مسئولان دولتی دو كشور قابل حل است، اظهار داشت: باید در نشست های دو طرف از مشاوره فعالان بخش خصوصی باز بهره گرفته شود چونكه در نهایت این بخش خصوصی است كه باید به امر صادرات مبادرت كند و دولت تنها نقش تسهیل گر را دارد.
وی با اشاره به صدور مرز هوایی فرودگاه شاهرود و راه اندازی كامل فرودگاه سمنان در آینده نزدیك افزود: وجود این دو فرودگاه در كنار برخورداری استان از زیرساخت های ارتباطی و به خصوص خطوط ریلی مناسب می تواند فرآیند صادرات و واردات بین دو طرف را تسهیل كند.
مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان از نبود مناسبات بین مردم دو كشور بعنوان عاملی موثر در عدم توفیقات تجاری نام برد و اشاره كرد: یكی از مهمترین دلایلی كه سبب شده نه ایران جایگاه واقعی خودرا در بازار روسیه بیابد و نه روس ها جایگاه خوبی در بازار ایران داشته باشند، شكل نگرفتن درست صنعت گردشگری بین دو كشور است.
وی افزود: برای توفیق در این حوزه ها باید علاوه بر روابط حسنه سیاسی بین دو كشور، بین مردم و تجار دو كشور باز روابط مناسب احداث شود.



1397/11/04
13:01:35
5.0 / 5
5464
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , بازار , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار