منطقه ویژه ای كه اعتبار ویژه نمی گیرد

منطقه ویژه ای كه اعتبار ویژه نمی گیرد به گزارش آچار مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان شمالی اظهار داشت: پس از گذشت سه سال فقط هشت میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبار استانی به منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اختصاص یافته است.


سیاوش وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینكه منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در چارچوب دو فاز ایجاد می شود، اضافه كرد: طی سال ۹۵ برآورد شد تا طی دو سه سال مبلغ ۲۳ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی به این پروژه اختصاص پیدا كند.
وی افزود: با افزایش قیمتی كه امسال صورت گرفت باید برای تكمیل این فاز حدود ۲۷ تا ۲۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شود. با اعتبار اختصاص یافته اقداماتی همچون خدمات رسانی آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه تابحال با هفت سرمایه گذار برای تولید واحدهای تولیدی در این منطقه قرارداد منعقد شده است، توضیح داد: واحدهای صنعتی ساخته شده در حوزه ساخت جرثقیل سقفی، آب رادیاتور و ساخت دستگاه CHP است.
منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در چارچوب دو فاز انجام می شود كه فاز نخست آن مساحت ۴۰ هكتار و فاز دوم سماحت ۲۰۶ هكتار را دارد. مطالعات فاز دوم در حال انجام می باشد و تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده به آخر خواهد رسید.
پیش از این و در شهریور ماه هم مدیر مناطق ویژه اقتصادی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفته، زیرساخت های اولیه برای جذب سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی فراهم است.
به گزارش آچار به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بجنورد اضافه كرد: مسئولان در رابطه با سرمایه گذاری استان شرایطی را فراهم آورند تا متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از امكانات بالقوه و بالفعل استان بهره مند شوند. مزایای استقرار در مناطق ویژه اقتصادی زیاد بوده و شرایط سرمایه گذاری را تسهیل می كند.
مدیر مناطق ویژه اقتصادی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران افزود: امكانات جذب سرمایه گذار در مورد راه اندازی انبار و انبارداری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فراهم گردد. تعداد ۹ منطقه ویژه اقتصادی در كشور وجود دارد كه سازمان متولی آن شركت شهرك های صنعتی استان هاست.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان شمالی هم در این بازدید اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد به دلیل برخورداری از شش ماه تنفس و نزدیكی به مركز استان شرایط خوبی برای سرمایه گذاری بوجود آورده است.
سیاوش وحدت اضافه كرد: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد همچون معدود مناطق ویژه ای است كه دارای زون آموزشی است و دانشگاه ها و مراكز آموزشی و تحقیقاتی می توانند در این منطقه مستقر شوند.
مدیر مناطق ویژه اقتصادی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران و مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی خراسان شمالی از منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، واحد صنعتی تولید شیشه سكوریت و ساختمان مركز فناوری و كسب و كار در شهرك صنعتی بیدك بازدید كردند.
پیش از این اما استاندار وقت خراسان شمالی در سال ۹۶ گفته بود، با استقرار گمرك، منطقه ویژه اقتصادی بجنورد پیش از هفته دولت سال ۹۷ افتتاح می شود.
محمدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد فرصتی برای ترقی و توسعه مركز استان است.
وی ضمن ابراز رضایت از روند پیشرفت این منطقه، اضافه كرد: با استقرار گمرك در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، همه تلاشمان را می نماییم این منطقه پیش از هفته دولت در سال ۹۷ به بهره برداری برسد.
خراسان شمالی دارای ۱۵ ناحیه و منطقه صنعتی است كه تولید منطقه ویژه اقتصادی بجنورد جزو مصوبات هیأت دولت در سال ۸۷ بوده و عملیات اجرایی فاز نخست آن در مساحت ۴۹ هكتار از سال ۹۳ شروع شده است.



1397/11/14
14:26:47
5.0 / 5
5481
تگهای خبر: اقتصاد , انبار , اینترنت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار