پراید 50 میلیونی كه زندگی می گیرد

پراید 50 میلیونی كه زندگی می گیرد آچار: بازار خودروی ایران این روزها وضعیتی مبهم و غیرمنطقی دارد، پراید كه برای بسیاری، نماد این بازار است قیمتش به حدی رسیده كه كسی باور نمی كند؛ این خودرو قرار بود روزی از بازار ایران، حذف و با یك خودرو بهتر جایگزین شود.


این وضعیت گلایه های زیادی را به دنبال داشته است اما هر چه گلایه ها بیشتر می شود قیمت خودرو هم بالاتر می رود و پراید 50 میلیونی نمود بارز این وضع است.
در مورد این مساله یك سوال كلی از شهروندان پرسیدیم، اینكه «حس شما نسبت به وضعیت اخیر بازار خودرو چیست؟» جواب ها گرچه متفاوت بود اما همه در یك چیز اشتراك داشت؛ در اینكه «به ناامیدی در جامعه دامن زده است».
یكی می گوید تازه كارم را آغاز نموده بودم و دستم در جیب خودم رفته بود، قصد داشتم ماشین بخرم اما با این اوصاف ماشین خریدن برایم یك رویای دور و دراز شده است، یكی دیگر می گوید دوستم چند وقتی است به آلمان مهاجرت كرده و در آنجا یك شغل ساده دارد اما با حقوق سه ماهش توانسته یك ماشین خوب، زیبا و با كیفیت بخرد.
یكی دیگر از مخاطبان از خودروسازان انتقاد شدیدی می كند و ادامه می دهد، هر چه مردم بیشتر شاكی می شوند آنها هم با گران تر كردن قیمت ماشین به مردم دهن كجی می كنند؛ خودشان خودروهای خارجی سوار می شوند و به ما را مجبور می كنند پراید سوار شویم تازه آن هم دیگر نمی توانیم بخریم.
از این دست گلایه ها زیاد است اما یكی از افرادی كه با او صحبت كردیم به نقش مردم هم اشاره می كند و می گوید وقتی ظرفیت پیش فروش خودرو ظرف 45 دقیقه پر شود چرا قیمت ماشین بیشتر از این نشود، وقتی هر چه قیمت بگذارند فروش می رود چرا مداوم افزایش قیمت را شاهد نباشیم.

حمید كریمی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز در گفت و با خبرنگار ایسنا درباب افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: یكی از علل اصلی گرانی، هماهنگ نبود عرضه و تقاضا در كشور است كه موجب افزایش قیمت می شود، چونكه كمبود در كشور و تقاضای بالا برای دریافت كالا موجب این اتفاق شده است.
وی با اشاره به اینكه نمی گردد اجازه واردات كالا را ندهیم و قیمت كالای داخلی را هم افزایش دهیم اظهار داشت: اگر این ممنوعیت واردات به منظور افزایش رونق داخلی باشد بسیار عالی ست اما حالا وضعیت متفاوت می باشد چون برخی كالاهای داخلی كیفیت لازم را ندارند، چون اگر جنس داخلی با كیفیت باشد مردم كالای داخلی را به خارجی ترجیح می دهند، اما هم اكنون پراید را آنقدر عزیز كرده ایم كه هرچه بخواهند می فروشند و مردم هم می خرند.
كریمی در پاسخ به اینكه آیا با این وضع بازار خرید و فروش خودرو رونق هم دارد، اظهار داشت: هم اكنون استفاده و منفعتی در خرید و فروش نیست و بازار هم رونق ندارد، به غیر از دلالانی كه خودشان ماشین دارند اما با ثبت نام و فروش چند برابر این خودروها موجب خرابی بازار می شوند.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو البرز در ادامه اظهار نمود: اگر قرار بر افزایش قیمت باشد باید در مقابل قدرت خرید مردم هم افزایش داشته باشد وگرنه به نقطه ای می رسد كه همین افراد معدود هم دیگر قدرت خرید ندارند، این مسئله كه پراید افزایش قیمت داشته است قابل قبول است اما نه این افزایش غیر منطقی.
كریمی با انتقاد از برخی رفتارها در جامعه در قبال افزایش قیمت ها افزود: مردم ما مردمی با فرهنگ هستند اما در این میان از برخی شهروندان كه به گرانی ها دامن میزنند گلایه داریم.
وی از فروشندگان خودرو درخواست نمود سودی معقول از مردم دریافت نمایند و اضافه كرد: همه باید با كمك یكدیگر اهتمام در عبور از شرایط فعلی را داشته باشیم و از فروشندگان درخواست داریم در معاملات شب عید سود معقول از مشتریان دریافت نمایند.




1397/12/04
14:09:26
5.0 / 5
5615
تگهای خبر: ارز , بازار , خرید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار