رئیس اتاق بازرگانی تهران:

انتقاد بخش خصوصی از شیوه اصلاح سوخت

انتقاد بخش خصوصی از شیوه اصلاح سوخت به گزارش آچار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران از نهایی شدن ساز و كار تهاتر كالا میان ایران و چین آگاهی داد و اظهار داشت: این كار بوسیله چین و هنگ كنگ اجرا می گردد.



به گزارش آچار به نقل از مهر، مسعود خوانساری بامداد امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و كشاورزی تهران با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی ایران به چین بابت انجام پاره ای مذاكرات اقتصادی اظهار داشت: در جریان این سفر سوژه تهاتر كالا میان ایران و چین در دستور كار قرار گرفته است كه بر این اساس این مساله مهم هم بوسیله چین و هم بوسیله هنگ كنگ اجرا می گردد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران اضافه كرد: بر طبق تفاهمنامه هایی كه در جریان این سفر به امضاء رسیده ساز و كار تهاتر كالا در مرحله نهایی قرار گرفته و اجرایی شدن آن منجر به سرعت و سهولت در اقتصاد ایران خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه چینی ها اعلام آمادگی كرده اند كه در طرح های زود بازده معدنی و كشاورزی ایران سرمایه گذاری كنند، اشاره كرد: به سبب تحریم ها این سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم خواهد بود. ضمن اینكه انجمن مشاغل زودبازده چین هم اعلام آمادگی كرده تا در طرح های نیروگاهی ایران سرمایه گذاری كند.
خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه بزودی آژانس های گردشگری چین، ایران را بعنوان یك مقصد گردشگری به هموطنان خود اعلام خواهند كرد، گفت: تلاش داریم تا چین سهم بالایی از گردشگران ورودی به ایران را در اختیار داشته باشند. این در شرایطی است كه با اتاق بازرگانی این توافق صورت گرفته تا كمیته داوری مشترك میان اتاق بازرگانی دو كشور تشكیل گردد كه اختلافات تجاری دو طرف حل و فصل شود.
وی از تلاش اتاق بازرگانی برای ارتقای رتبه ایران در سهولت كسب و كار آگاهی داد و اشاره كرد: در بخشنامه ای كه در سال ۱۳۹۰ از طرف شركت ثبت شركتها اعلام شده، عدم سوء پیشینه یكی از شاخص ها برای ثبت شركت بوده كه حدود ۲۰ مولفه نیز با آن در ارتباط هستند. این در شرایطی است كه از جانب معاون حقوقی رئیس جمهور این مساله را رسیدگی كردیم تا بخشنامه مذكور از طرف سازمان ثبت و یا دیوان عدالت اداری ملغی شود.
خوانساری اشاره كرد: چین و روسیه تلاش می كنند دلار را از مبادلات خود حذف كرده و در نتیجه آن بدهی های آمریكا به صورت واقعی مشخص شود. این در شرایطی است كه افزایش بی سابقه دیون كشورهای غربی مشكلات اتحادیه اروپا، جنگ تجاری چین و امریكا و نیز تصویب اختلافات اروپا با امریكا منجر به این شده كه صندوق بین المللی پول وضعیت اقتصادی را نامطلوب پیش بینی نماید.
انتقاد بخش خصوصی از شیوه اصلاح سوخت/دولت طرح ها را ناقص اجرا می كند
رییس اتاق بازرگانی تهران با اعلا م نارضایتی بخش خصوصی از شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت طرح های اتاق بازرگانی را ناقص اجرا می كند.
خوانساری همین طور درباره افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: اصلاح قیمت سوخت و حامل ها انرژی بااینكه مورد تاكید فعالان اقتصادی بوده و اتاق تهران نیز طرحی ارائه كرده است، اما افزایش قیمت بنزین به شیوه كنونی از طرف دولت منجر به نارضایتی هایی در بین مردم شده است.
وی اضافه كرد: با وجود اینكه طرح هایی از طرف اتاق بازرگانی درباره اصلاح قیمت بنزین ارائه شده بود كه می توانست به شكل درست افزایش قیمت را مدیریت كند اما آن طرح با انجام اصلاحاتی از طرف دولت مردم را گرفتار مشكل كرده است.
این مقام مسوول اشاره كرد: متاسفانه طرح های ارسالی بخش خصوصی كه از پشتوانه كارشناسی برخورددار است پس از مدتی از طرف دولت به صورت ناقص اجرا می شود اما ما مقصر نارضایتی ناشی از آن نیستیم.


منبع:

1398/08/29
09:26:59
5.0 / 5
5107
تگهای خبر: اقتصاد , بازرگانی , تحریم , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار