رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح كرد:

چرا بودجه شركت های دولتی افزایش یافته است؟

چرا بودجه شركت های دولتی افزایش یافته است؟ به گزارش آچار رئیس اتاق بازرگانی تهران با عرضه گزارشی از وضعیت اقتصادی كشور در ماه های گذشته، سوالاتی را درباره چگونگی تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ بیان نمود.


به گزارش آچار به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری بامداد امروز (سه شنبه) در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار نمود: بررسی ها نشان داده است كه ایران در سال ۹۷ رشد اقتصادی منفی ۴.۸ درصد داشته و این عدد در سال ۹۹ به حدودا منفی ۸.۵ درصد خواهد رسید و به نظر نمی رسد كه در سال های آینده هم رشد اقتصادی بتواند مشكلات سال های گذشته را برطرف كند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان رشد ۲۷ درصدی نقدیندگی ظرف مدت یك سال بیان كرد: عددها نشان داده است كه تا آخر شهریور امسال میزان نقدیندگی به ۲۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است و همینطور پایه پولی هم از مرز ۲۸۰ هزار میلیارد تومان عبور كرده است. در چنین شرایطی ما باز می بینیم كه بخش دولتی بودجه بسیار زیادی طلب كرده و در لایحه از آن برخودار شده است.
خوانساری توضیح داد: از عدد ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی عدد كل بودجه دولت ۴۸۴ هزار میلیارد تومان را به بودجه عمومی و حدودا سه برابر آنرا به اداره شركت های دولتی اختصاص داده كه این ارقام رشدی ۱۶ درصدی را نشان می دهند.
وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داده كه در سال های گذشته مقام معظم رهبری بارها از ضرورت كاهش تصدی گری اقتصادی دولت صحبت كرده است. اما با این وجود نه تنها همچنان شركت های دولتی به صورت گسترده فعالیت می نمایند كه حتی سهم بودجه شان در سال ۹۹ افزایش هم یافته است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از چند نرخی ماندن نرخ ارز اظهار داشت: كشور در تمام بخش ها تجربه تلخ ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال ۹۷ پشت سر گذاشت. ادامه این روند برای دو سال و تمدید آن تا آخر سال ۹۹ برای اقتصاد ایران هرج و مرج و رانت به وجود خواهد آورد و عملا اقشار كم درآمد كه باید هدف اصلی این ارزها باشند هم بهره چندانی از آن نمی برند.



1398/09/26
14:22:26
5.0 / 5
4635
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازرگانی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار