آیا كشورها با تغییرات بازار خودرو همراه می شوند؟

آیا كشورها با تغییرات بازار خودرو همراه می شوند؟ آچار: خراسان رضوی بخش خودرو به سبب تغییر رفتار و تقاضای مشتری در یک دوراهی قرار گرفته است. نتایج بررسی های جدید نشان داده که استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی کاهش یافته اما شاهد تفاوت بسیاری بین بازارها در مناطق مختلف هستیم و نگرش مصرف کننده ها در بعضی از کشورها مانند چین که با استقبال بیشتر از وسایل خودران و گزینه های دیگر مواجه می باشد، تاثیر زیادی در صنعت جهانی خواهد گذاشت.



به نقل از ویفروم، وسیله نقلیه برای خیلی از افراد فناوری مهمی شمرده می شود اما نوع اتومبیلی که استفاده می نماییم، نه فقط برای مسافرت، کار و اوقات فراغت انتخاب شده بلکه می تواند بیان کننده نگرش گسترده ما نسبت به جهانی باشد که در آن زندگی می نماییم. در صورتیکه بخش خودرو همچنان بخش عمده ای از صنعت تولید جهانی است، خیلی از افراد درباره محصولاتی که باید تولید کنند، بر سر دوراهی قرار دارند.

به طور مشابه، در صورتیکه بخش خودرو همچنان بخش مهمی از صنعت تولید جهانی است، خیلی از گردانندگان این صنعت، از نظر محصولاتی که باید تولید کنند و یا توسعه دهند، خودرا در یک دوراهی می بینند. همچنین، در سطح جهانی اختلافات شایان توجهی وجود دارد، بعنوان مثال، در صورتیکه بیشتر کشورها هنوز درحال ارزیابی جنبه های مثبت و منفی خودرو های برقی و خودران هستند، کشور چین از دیگران پیشی می گیرد و نگاهی اجمالی به آینده ارائه می دهد. نکته مهم اینجاست که تقاضای مصرف کننده درحال تغییر است و اگر بخواهد رشد یابد، باید نسبت به این بازار درحال تکامل واکنش نشان دهد.

بررسی جهانی (The ۲۰۱۸ Global Automotive Mobility) نشان داده که این صنعت نخستین قدم های خودرا به سمت تولید خودرو های الکتریکی برداشته است و نظرسنجی بیش از ۸۵۰۰ شرکت کننده در ۱۳ کشور نشان داد که چشم انداز آنان در سه سال بعد بطور قابل توجهی متفاوت خواهد بود. بعنوان مثال، در تقاضا برای اتومبیل و مالکیت تغییر شایان توجهی به وجود آمده است، در صورتیکه بیماری همه گیر کووید- ۱۹ سبب شده تا افراد از خودرو های شخصی استقبال کنند اما تعداد قابل توجهی نیز در این فکر هستند که به دلیلهای زیست محیطی از خودرو شخصی استفاده نکند و روش های جایگزین را انتخاب کنند. نرخ رشد مرکب سالانه صنعت خودرو ۲ درصد کمتر از بررسی انجام شده را نشان داد. همین طور کاهش استفاده از وسایل بنزینی و دیزلی واقعی تر می شود و ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان محصولات هیبریدی و ۱۲ درصد برقی را انتخاب می کنند.

نتایج مطالعات نشان می دهد مشتریان برندهای معتبری که خودرو های الکتریکی ارائه نمی دهند، به سایر تولیدکنندگان مراجعه خواهند کرد؛ البته تعدادی از محدودیت ها می تواند رشد بازار را مختل کنند. با این وجود رشد بازار با مدلهای محدود و شارژ نامناسب و محدوده خودروهایی با امتیاز شارژ عمومی با مشکل مواجه خواهد شد.



محققان دریافتند که بازار چین بعنوان بازار ویژه با نگرش های کاملا متفاوت نسبت به مصرف کنندگان در دیگر نقاط جهان است. برای مثال، در صورتیکه هیجان ناشی از اتومبیل های خودران به سبب ترس از ایمنی در اروپا و ایالات متحده کاهش یافته است، ۷۱ درصد از رانندگان چینی در مورد استفاده از چنین وسایل نقلیه نظر مثبت دارند. همین طور تلاش می کنند تا پیشرانه های جدید (مکانیسم ترکیبی موتور و گیربکس و محورها)، خدمات حمل و نقل و حتی گزینه های خرید(۷۱ درصد چینی ها تمایل به خرید کاملا آنلاین، نسبت به ۳۵ درصد اروپایی ها و ۴۲ درصد آمریکایی ها) را عرضه کنند. باتوجه به بازار داخلی چین، این نگرش ها می تواند نتایج قابل توجهی برای صنعت جهانی خودرو داشته باشد.

زنجیره ارزش جدید خودرو

به طور کلی، چهار حوزه اصلی در ذیل ارائه شده است که صنعت خودرو باید به آنها توجه کند و شامل پیش بینی تغییرات تقاضا، مشخصات مالکیت، تنظیم وسایل نقلیه و پیشنهادات و ارائه خدمات بهتر است. همانطور که چین نشان داده است، باتوجه به اختلافات بین آنها، این مورد به مفهوم بهینه سازی سبد محصولات بصورت منطقه به منطقه و ایجاد روش هایی برای حفظ مشتریانی است که درحال کاهش یا خروج هستند.

در حال حاضر محدودیت مدلهای موجود نشان میدهد که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEMs) از مدلهای ترکیبی استفاده نمی کنند. اگر بتوانند این شکاف انتخاب را به سرعت پرکنند، می توانند از مزایای مشتریانی که به دنبال وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست هستند، بهره ببرند.

رشد بخش خدمات حمل ونقل

با وجود نگرانی های گسترده در مورد وسایل نقلیه خودران، ۷۷ درصد از پاسخ دهندگان جهانی اظهار کردند: اگر این وسایل نقلیه در دسترس باشند، از آنها استفاده می کنند. البته توسعه سیستم خودران به سرعت نیست اما شرکتها باید تلاش کنند تا در این زنجیره باارزش آینده موقعیت راهبردی خودرا بالاتر از سودکوتاه مدت قرار دهند. در عین حال، OEM ها باید اطمینان حاصل کنند که خاصیت های مستقل در وسایل نقلیه را به راننده ارائه خواهند کرد.

شبکه هایی با کارایی بالا برای شارژ الکتریکی و ایجاد مشارکت با نمایندگی های فروش فیزیکی و سنتی نیاز داریم. در آینده، سهم بازار و سودآوری بطور فزاینده ای شامل معامله بین سرمایه گذاری فعلی هوشمند و محاسبه تجاری در مورد ظاهر بازارها و زنجیره ارزش طی ۱۰ سال است. افرادی که به درستی این کار را انجام دهند، فرصت مناسبی برای سودآوری در آینده خواهند داشت.

نتایج این بررسی آشفتگی قابل توجهی در صنعت جهانی خودرو و عدم اطمینان در بازار را نشان میدهد هرچند دقیق نیست اما روندهای به وجود آمده با چالش های نوظهور مقابله می کنند و ناگزیر تغییر دائمی خواهند داشت. البته همانطور که بازار چین نشان داده است، تفاوت محلی در نگرش راننده و سرعت پذیرش فناوری ها و خدمات پیشرفته به این معنا است که عرضه محصولات جدید ممکنست باتوجه به منطقه متفاوت باشد.

در نهایت صنعت خودرو اگر بخواهد بطور کامل از پتانسیل های الکتریکی استفاده نماید و نگرانی ها را در مورد خودرو های خودران برطرف کند، باید درک بهتری از اولویت های راننده مدرن داشته باشد. برندهای تولیدکننده نیز باید سرمایه خودرا در جایی که ارزش سرمایه گذاری دارد، صرف کنند و برای آن دسته از تولیدکنندگانی که برای آینده آماده می شوند، فرصت های قابل توجهی وجود خواهد داشت و اختتام تاریخ انقضاء می تواند برای آنهایی که از الزامات بازار پیروی نکنند، نشانه باشد.





منبع:

1400/04/16
23:28:08
0.0 / 5
443
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار