تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستورکار

تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستورکار به گزارش آچار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: امیدواریم با عنایت به ۸ فرمان ابلاغ گردیده از جانب رئیس جمهور، شورای پول و اعتبار نسبت به پرداخت تسهیلات به خودروساز اقدام نماید.



به گزارش آچار به نقل از مهر به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری در جمع خبرنگاران حوزه خودرو و درپاسخ به سوالات و ابهام های که در عرصه تولید و کیفی سازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آنها نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال قبل و به صورت سالانه شورای پول و اعتبار تسهیلات به خودروسازان اختصاص می داد، اما سال جاری و با وجود ابلاغ ۸ فرمان رئیس جمهور در خصوص تولید خودرو های جدید، از رده خارج کردن خودرو های قدیمی و افزایش ۵۰ درصدی تولید، هیچ تسهیلاتی اختصاص نیافت.
تیموری ضمن اشاره به گلایه های مردمی از ایمنی و کیفیت بعضی از خودرو ها، اظهار داشت: ۷۰ درصد از ایمنی و کیفیت خودرو در ارتباط با مرحله طراحی است و ۶۲ درصد آن به کیفیت قطعات برمی گردد بنابراین امسال با تعریف و اجرای پروژه های متعدد، مشکلات در ارتباط با کیفیت کاهش قابل توجهی پیدا خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلی ها بود به صورت کامل برطرف شد، اضافه کرد: بزودی رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین افزایش خواهد یافت؛ البته در زمینه رشد کیفیت برای خودرو اقتصادی کوییک هم برنامه منسجمی تعریف شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: خودرو شاهین، چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پاس کرده است از همین رو این خودرو خصوصیت های گوناگونی دارد که امیدواریم با استمرار در اجرای برنامه های کیفی، رضایت صددرصدی مردم به دست آید.
وی ضمن اشاره به این که زمان پرداخت پول به زنجیره تأمین قطعه از ۱۸۰ روز به ۱۲۰ روز رسیده است و لزوم دارد این زمان به ۹۰ روز کاهش پیدا کند، اظهار داشت: اگر مدت زمان پرداخت پول به زنجیره تأمین سرعت پیدا کند، ضمن ارتقای کیفیت، تولید افزایش خواهد یافت.
تیموری ضمن اشاره به سیاست اشتباه خرید سهام در گذشته، عنوان کرد: یکی از ۸ فرمان رئیس جمهور فروش سهام و انجام هزینه آن در توسعه محصولات است بنابراین سهام درون گروهی را به اهل آن و با حضور ناظران خواهیم فروخت؛ در این راستا از آغاز سالجاری با ۵۰۰ وکیل از وکلای قوه قضاییه برای ارزیابی سایپا قرارداد منعقد شده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد برداشته شدن تحریم ها و برگشت شرکتهای فرانسوی به ایران، اظهار داشت: اگر خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران هستند، ابتدا باید هزینه های عدم حضورشان در این چند سال را بپردازند؛ ما خودمان را وابسته به رفع تحریم ها نکرده ایم از همین رو تولید اقتصادی خودرو های شاهین و کوییک در دستور کار قرار گرفته است.
وی به کاهش چشم گیر خودرو های کف پارکینگ های سایپا اشاره نمود و اظهار داشت: با تلاش و همت کارگران و مهندسان گروه سایپا، خودرو های موجود در کف پارکینگ ها از ۸۷ هزار دستگاه در دیماه سال قبل به ۲۹ هزار دستگاه کاسته شده است و این امر ادامه دار خواهد بود.
تیموری ضمن اشاره به این که تیراژ تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست بلکه باید تعداد خودرو های تحویلی به مشتریان مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عبور مستقیم و تجاری سازی محصول مهم ترین شاخص اقتصادی یک بنگاه است؛ در گذشته عبور مستقیم محصولات ۲۰ درصد بود و از زمان حضور تیم مدیریتی جدید این عدد به ۹۰ درصد رسیده است.
وی درباره چرایی حذف تیبا از سبد محصولات سایپا در سالجاری، تصریح کرد: تا سال قبل که خودرو تیبا تولید می شد، ضرر و زیان هر دستگاه بیشتر از ۷۴ میلیون تومان بود، حال اگر این روند برای سالجاری ادامه پیدا می کرد، عدد یاد شده به ۹۰ میلیون تومان می رسید، از همین رو و در جهت تولید اقتصادی تصمیم به حذف تیبا گرفته شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره همکاری با وزارت دفاع، تاکیدکرد: سال جاری همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش بنیان ۱۰ برابر خواهد شد چون که این وزارت خانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.


منبع:

1401/02/18
15:30:57
0.0 / 5
100
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بازرگانی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار