رئیس سازمان ملی استاندارد؛

تغییرات تولید خودرو در ایران

تغییرات تولید خودرو در ایران به گزارش آچار رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: برنامه راهبردی تولید خودرو در ایران بر اساس ضوابط جدید استاندارد تغییر خواهد كرد.



به گزارش آچار به نقل از صدا و سیما، نیره پیروزبخت اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بر حقوق مصرف كنندگان و ضرورت رعایت استانداردها در تولید خودروهای داخلی تاكید كرده است و دولت هم به دنبال تقویت نظام استاندارد سازی تولید ملی است.
رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: بعد از بازنگری، استانداردهای تولید خودرو به ۸۵ مورد افزایش یافته است و تولید خودروهایی كه نتواند این ۸۵ استاندارد تدوین شده را رعایت كند از دی ۹۷ متوقف می گردد.
وی اضافه كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادامه تولید خودروها بدون رعایت استانداردها؛ حمایت نخواهد كرد.
پیروزبخت اظهار داشت: دولت به سلامت مردم بسیار توجه دارد و استاندارد تولید قند، نمك و ۷ نوع روغن خوراكی را تغییر داده است.
وی اظهار نمود: قند، نمك و روغن جزء مواد غذایی پرمصرف است كه استفاده از آنها در سایر محصولات غذایی تابع استانداردهای ویژه ای است. به منظور حفظ سلامت مردم در استانداردهای این سه ماده تجدیدنظر كردیم تا مضرات محصولات غذایی ناشی از مصرف بی رویه قند، نمك و روغن به حداقل برسد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه كرد: سازمان بین المللی كدكس غذایی هم تدوین استاندارد ۷ نوع روغن گیاهی را به سازمان ملی استاندارد ایران محول كرده است.
وی درباره صادرات كالا به افغانستان هم اظهار داشت: با عنایت به هم مرز بودن كشورمان با افغانستان لازم است آزمایشگاهی را در مبادی مرزی تولید و تجهیز كنیم تا علاوه بر تسهیل در صادرات، سهم عمده ای در بازار كشور افغانستان داشته باشیم.
پیروزبخت همینطور خواهان همراهی و مساعدت مسئولان استانی برای استقرار آزمایشگاهی مجهز در مرز ایران و افغانستان شد و در ادامه با بیان اینكه سازمان ملی استاندارد ایران بر مبنای وظایف ذاتی خویش و با عنایت به اسناد بالا دستی، برنامه ششم توسعه و اصل ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی برای پوشش سراسری استاندارد گام های بلندی برداشته است، اضافه كرد: با درك دغدغه های مقام معظم رهبری برای تحقق شعار «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» گام برداشته ایم.
وی ادامه داد: عملكرد خوب ایران در تدوین و نظارت بر رعایت استانداردها سبب شده است درهفدهمین اجلاسیه كمیته فنی فرآورده های بهداشتی و آرایشی سازمان بین المللی استاندارد كه پریروز در كلمبیا برگزار شد، نمایندگان كشورهای عضو با برگزاری هجدهمین اجلاسیه كمیته فرآورده های بهداشتی و آرایشی ایزو در ایران موافقت كنند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: رتبه ایران در سازمان جهانی استاندارد از میان ۱۶۳ كشور به جایگاه ۲۳ ارتقا یافت. همینطور امضای ۱۴ تفاهمنامه بین المللی با سازمان استاندارد سایر كشورها و تاسیس ۱۳۷ كمیته فنی فرعی متناظر از دیگر موفقیت های كسب شده در دولت تدبیر و امید است. به عهده گرفتن مسئولیت دبیرخانه ۷ كمیته فنی بین المللی استانداردسازی از دیگر دستاوردهای این دوره به حساب می آید.
پیروزبخت تصریح كرد: تا ۴ سال قبل ۱۳ هزار استاندارد معادل یك سوم كل استانداردهای ملی ایران تدوین یا تجدید نظر شده است كه نشان داده است كارشناسان ما با جدیت در پی تدوین و بازنگری استانداردها هستند.
پیروزبخت با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۶۰۰ آزمایشگاه آزمون و كالیبراسیون و اعتبار گواهی های سیستم مدیریت كیفیت ایران در ۷۲ كشور دنیا اظهار داشت: از این پس نتایج اندازه گیری و كالیبراسیون ایران در بیش از ۱۰۰ كشور رسمیت دارد و مورد پذیرش مراجع رسمی قرار می گیرد.
براساس این گزارش؛ در اجلاس كمیته های فنی موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی كشورهای اسلامی (سمیك) هم كه اخیراً در كشور تركیه برگزار شد، مسئولیت تدوین استانداردهای زعفران و خرما به ایران واگذار شد. نمایندگان كشورهای اسلامی در این اجلاس مهم تمامی پیشنهادهای ایران را برای الزامات تولید غذای حلال پذیرفتند و تصویب كردند.
 

1396/08/10
14:57:56
5.0 / 5
6183
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار