اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو در دولت

اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو در دولت آچار: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو همچنان در دولت است و تصویب نشده، اظهار داشت: مشكل اصلی صنعت كشور هم اكنون، نبود بازار مناسب برای فروش كالاها است.


به گزارش آچار به نقل از مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم چهاردهمین دوره جایزه ملی كیفیت ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مشكل اصلی بخش صنعت و معدن كشور و تولیدكنندگان، نبود بازار مناسب برای فروش كالاها است كه بر این اساس، باید به این نكته توجه كرد كه كیفیت باید در مورد كالاهای تولیدی وجود داشته باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: تسخیر بازارهای بین المللی نیازمند این است كه كیفیت محصولات تولیدی و عرضه شده بالا رود، چراكه درغیر این صورت نمی توان در بازارهای بین المللی سهم داشت؛ علاوه بر این باید نوسازی صنعت و معدن مورد توجه قرار گیرد.
وی معتقد است: اگر در دهه های اخیر بخصوص چند سال قبل بنابر جایگزینی واردات به منظور جلوگیری از خروج ارز بوده است، باید ۸۵ هزار واحد صنعتی كه در ایران فعالیت می كنند مقوله صادرات گرا بودن را مدنظر قرار دهند.
. این عضو كابینه دوازدهم اظهار داشت: اصلاحیه ثبت سفارش واردات خودرو همچنان در دولت است و تصویب نشده است
شریعتمداری با اشاره به اینكه ۱۷ واحد صنعتی بزرگ در كرمانشاه صدمه دیده است، اظهار داشت: در بحث زلزله باید به كیفیت ساخت توجه كنیم. باتوجه به اینكه كشور ما روی گسل قرار گرفته به طور حتم باید به استانداردهای ساخت توجه بیشتری داشته باشیم. در مجموع ۶۴ واحد صنعتی بزرگ در كرمانشاه وجود داشته كه ۱۷ واحد به طور ۱۰۰ درصدی تخریب شده و مابقی واحدها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند.
وی با اشاره به اینكه صورت برداری و روش های بازگشت در مورد این واحدها، كارشناسی شده است و این امیدواری وجود دارد كه در اسرع وقت، به چرخه تولید بازگردند، اظهار داشت: البته دولت در این رابطه مصوباتی خواهد داشت؛ هرچند ما كارمان را برای بازسازی واحدهای صنعتی پیش از این مصوبات آغاز خواهیم كرد و امیدواریم هرچه سریع تر وضعیت واحدهای صنعتی استانی به حالت قبل برگردند.
 

1396/08/30
21:02:24
5.0 / 5
5304
تگهای خبر: بازار , تولید , خودرو , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار