مركز آمار اعلام كرد:

جزئیات رشد اقتصادی در نیمه اول، بدون نفت ۶ درصد و بانفت ۵ ۶ درصد

جزئیات رشد اقتصادی در نیمه اول، بدون نفت ۶ درصد و بانفت ۵ ۶ درصد آچار: بر مبنای اعلام مركز آمار ایران، رشد اقتصادی در نیمه اول امسال با نفت ۵. ۶ درصد و بدون نفت ۶ درصد بوده است.



به گزارش آچار به نقل از مهر، مركز آمار ایران، رشد غیرنفتی كشور را در نیمه اول امسال، ۶ درصد و رشد نفتی را ۵. ۶ درصد اعلام نمود. جزئیات كامل این رشد به شرح زیر است:
محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به رقم ۳۸۲۲۴۹۰ میلیارد ریال با نفت و ۳۰۵۷۲۲۲ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است.
محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به رقم ۳۸۲۲۴۹۰ میلیارد ریال با نفت و ۳۰۵۷۲۲۲ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی كه رقم مذكور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۳۶۱۸۱۸۷ میلیارد ریال و بدون نفت ۲۸۸۴۳۰۱ میلیارد ریال بوده كه نشان از رشد ۵، ۶ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۶ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ دارد.
نتایج مذكور از آن حكایت می كند كه در بهار و تابستان سال جاری رشته فعالیت های گروه كشاورزی ۰، ۹، گروه صنعت (شامل: استخراج نفت خام و گاز طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ۴. ۴ و گروه خدمات ۷، ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.
محاسبات فصلی در مركز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشكل از ۴۲ رشته فعالیت انجام می گردد كه بر این اساس گروه كشاورزی شامل زیر بخش های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان می باشد و گروه خدمات شامل زیر بخش های عمده فروشی و خرده فروشی، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه گری های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددكاری و سایر خدمات است.
لازم به ذكر است اطلاعات تفصیلی در زمینه حساب های ملی فصلی مركز آمار ایران بر اساس سال پایه ۱۳۹۰، با استفاده از درگاه ملی آمار در قسمت داده ها و اطلاعات آماری/حساب های ملی/ جداول آماری/ حساب های ملی فصلی، قابل دسترسی است.


1396/10/06
19:08:14
5.0 / 5
5181
تگهای خبر: اقتصاد , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار