معاونت اتاق تهران ارائه كرد؛

نكات مهم بیمه ای برای فعالان اقتصادی

نكات مهم بیمه ای برای فعالان اقتصادی به گزارش آچار معاونت كسب وكار اتاق تهران برای پیشگیری از بروز مشكلات بیمه ای به فعالان اقتصادی ۱۲ سفارش مهم ارائه نمود.


به گزارش آچار به نقل از اتاق بازرگانی تهران، معاونت كسب و كار اتاق تهران برای رفع گرفتاری ها و جلوگیری از شكل گیری مشكلات جدید در این حوزه، ۱۲ سفارش را به فعالان اقتصادی عرضه كرده است.
در واقع، معاونت كسب و كار اتاق تهران به باعث مراجعات و مكاتباتی كه فعالان اقتصادی به اتاق تهران داشته اند، بعضی از مهم ترین مشكلات مطروح شده و پیش آمده در فضای كسب و كار را احصا و راهكارهایی را در قالب چند سفارش بعنوان راهنما تنظیم كرده كه به شرح زیر است:
*مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه كاركنان تا آخرین روز ماه بعد است و در صورتی كه حتی یك روز پرداخت حق بیمه به تأخیر بیفتد، سیستم مربوطه پرداخت حق بیمه را نمی پذیرد و مبلغ حق بیمه ماه مذكور مشمول جریمه خواهد بود.
*جریمه تأخیر در پرداخت حق بیمه ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد است و تا زمانی كه حق بیمه و جرائم مربوط به آن تأدیه نشود، جریمه ها كماكان ادامه خواهد یافت. جریمه ارسال نكردن لیست كاركنان به شعب سازمان، ۱۰ درصد است كه فقط برای یكبار تعیین و وصول می گردد.
*در صورت عدم امكان پرداخت حق بیمه در موعد مقرر، حتماً لیست حق بیمه را به شعب سازمان ارسال كنید تا مشمول جریمه عدم ارسال لیست حق بیمه كاركنان (معادل ۱۰ درصد) نشوید. ضمناً با رجوع به شعبه، بدهی و جرائم مربوطه را تعیین تكلیف كنید تا از انباشت بدهی و افزایش جرائم جلوگیری كنید.
*در محاسبه حقوق و مزایای مشمول كسر حق بیمه كاركنان، افزایش های حقوق سالانه و تعداد روزهای كاركرد و... دقت كافی كنید. در غیر این صورت، علاوه بر تحمیل جریمه به كارفرما، برای دو طرف (كارفرما وسازمان) اتلاف وقت و انرژی برای اصلاح مجدد تولید می گردد.
*پیش از روزهای پایانی ماه، لیست كاركنان را عرضه دهید و حق بیمه مربوط به آن را بپردازید تا زمان كافی برای بررسی مغایرت های بیمه توسط شعبه فراهم باشد و كارفرما برای اصلاح به موقع اقدام كند.
*در مورد ابلاغیه ها، اعلامیه ها و نامه های اداری سازمان تأمین اجتماعی درباره حق بیمه حساس و جدی باشید و هر روز ایمیل و پیام های خویش را كنترل كنید. (نظر به اینكه هم اكنون كلیه ابلاغ ها به صورت الكترونیكی انجام می گیرد. )
*زمان اعلام بدهی ها را در نظر بگیرید و چنانچه به برخی اعلامیه های بدهی اعتراض دارید یا بعضی از ارقام مبهم است اعتراض خویش را ظرف مدت تعیین شده (یك ماه) به شعبه مربوطه اعلام كنید تا در هیأت های تشخیص مطالبات مورد رسیدگی قرار گیرد. این نكته را در نظر داشته باشید كه امكان اشتباه در محاسبات حق بیمه و یا اعلام بدهی وجود دارد، ازاین رو در مواردی كه احساس می كنید اشتباهی صورت گرفته، حتماً مورد را پیگیری كنید. ضمناً در صورت هرگونه ابهامی در مورد نحوه اعتراض و یا سایر موارد به صورت تلفنی یا حضوری به معاونت كسب و كار اتاق تهران رجوع و یا با تلفن گویای ۱۸۶۶ (مركز تماس اتاق تهران) تماس حاصل كنید.
* موارد ترك كار، مرخصی زایمان، بیماری و... را به موقع و در فهرست همان ماه اعلام كنید. تعلل و سهل انگاری در این امر باعث وارد شدن خسارت به كارفرما و به بیمه شده خواهد شد.
*در صورت حادثه، گزارش حادثه را ظرف سه روز اداری به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه و اداره كار حوزه عمل كارگاه اعلام كنید.
* برای اعتراض به اعلامیه های صادره جهت طرح در هیأت بدوی تشخیص مطالبات از تاریخ ابلاغ اعلامیه به مدت یك ماه كارفرما فرصت دارد كتباً اعتراض خویش را در دفتر شعبه ثبت كند.
*برای اعتراض به رأی هیأت بدوی جهت طرح در هیأت تجدیدنظر تشخیص مطالبات از تاریخ ابلاغ رأی بدوی، كارفرما ۲۰ روز مهلت دارد اعتراض خویش را كتباً در دفتر شعبه مربوطه ثبت كند.
*چنانچه رأی هیأت تجدیدنظر مورد تأیید نباشد، كارفرما می تواند ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ رأی به دیوان اعدالت اداری رجوع و طرح دعوی كند.

 

1396/10/15
14:41:22
5.0 / 5
5665
تگهای خبر: اقتصاد , بیمه , كسب و كار , كارفرما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار