مقام مسئول در وزارت صنعت:

ورود خودروی جدید امكان پذیر نیست، خودروهای گمركی ترخیص می شوند

ورود خودروی جدید امكان پذیر نیست، خودروهای گمركی ترخیص می شوند آچار: مدیركل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت درباب مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرك اظهار داشت: این مصوبات برای واردات خودروهای جدید نیست.



به گزارش آچار به نقل از وزارت صنعت، سید مهدی نیازی درباب مصوبات هیئت وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرك اظهار نمود: مصوبه ترخیص این خودروها توسط هیئت وزیران در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۹۷ ابلاغ گردید. این مصوبه در تاریخ ۲۷ دی ماه اصلاح و در این اصلاحیه تاریخ قبض انبارها به ۱۶ مرداد تغییر نمود. در بند ۷ مصوبه هیئت وزیران، ابلاغ این مصوبه به وزیر صنعت، معدن و تجارت واگذار شد و دستور العمل در تاریخ ۹ بهمن بوسیله ایشان ابلاغ و در رسانه ها باز منعكس شد.
وی با اشاره به اینكه حدود ۱۰ روز است بر طبق این دستورالمعل و مصوبه دولت، عملیات ثبت سفارش برای خوردوهای موجود در گمرك اجرائی شده است، اظهار داشت: این مصوبه برای واردات جدید خودروهای جدید نیست و صرفا برای خودروهایی است كه دارای قبض انبار بوده و موجود در گمرك هستند. بدین سبب تغییری در سیایت ها ایجاد نشده و مصوبه ای برای واردات خودرو نداریم.
مدیر كل دفتر مقررات، صادرات و واردات از نكات پیش بینی شده در این دستورالعمل را اصالت قبض انبارها را شمرد و اضافه كرد: تایید اصالت قبض انبارها با گمرك و اعلام منشأ ارز توسط وارد كنندگان در بانك مركزی انجام می شود. سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان هم درباب خدمات سپس فروش و نمایندگی این خودروها بررسی و اقدام می كند و برای ترخیص خوردوها مجوز و تاییدیه می دهند و در نهایت این خودروها زیر نظر سازمان پشتیبانی از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان به خریداران خودرو با ضوابط این سازمان تحویل می شود.
نیازی اشاره كرد: این دستورالعمل بوسیله شبكه های اجتماعی، پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در اختیار عموم قرار گرفته است.

1397/11/26
15:12:54
5.0 / 5
5479
تگهای خبر: ارز , انبار , بانك , تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار