گزارش آچار به نقل از مهر؛

جزئیات عیدی آخر سال كاركنان مشمول قانون كار

جزئیات عیدی آخر سال كاركنان مشمول قانون كار به گزارش آچار میزان عیدی آخر سال تمام كاركنان تحت پوشش قانون كار حداقل ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداكثر عیدی هم ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.



به گزارش آچار به نقل از مهر، تمام كاركنان مشمول قانون كار كه طبق تعریف این قانون «كارگر» شناخته می شوند، مشمول عیدی و پاداش آخر سال خواهند شد.عیدی این گروه از كاركنان متفاوت از میزان عیدی كاركنان دستگاه های اجرایی و دولتی خواهد بود، به نحوی كه به میزان عیدی آنها به نسبت میزان «حقوق پایه» متغیر است.مبنای پرداخت عیدی كاركنان مشمول قانون كار، در صورتیكه یكسال كامل در محل كار فعلی خود سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، معادل دو ماه حقوق پایه آنها محاسبه می گردد. البته قانون كار برای عیدی آخر سال سقف تعیین كرده بدین سان كه این میزان نباید از سه برابر حقوق پایه مصوب ۹۷ كه یك میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان است، بیشتر شود.با توجه به اینكه حداقل دستمزد كارگران برای سال ۹۷ در شورای عالی كار یك میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان تعیین شد، ازاین رو عیدی كارگرانی كه حقوق پایه آنها به این میزان است، ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ تومان خواهد بود كه حداقل عیدی آخر امسال است.
سایر كاركنان تحت پوشش قانون كار كه حقوق پایه آنها بیشتر از این میزان است، دو برابر حقوق پایه خویش را بعنوان عیدی آخر سال دریافت می كنند به شرطی كه میزان عیدی آنها از سه برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی كار (یك میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان) بیشتر نشود. ازاین رو حداكثر عیدی آخر سال تمام كاركنان مشمول قانون كار ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۷ هزار تومان خواهد بود و اگر دو برابر حقوق پایه از این سقف فراتر رفت، حداكثر عیدی دریافتی همان ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۷ تومان خواهد بود.محاسبات مذكور برای تمام كاركنانی است كه قرارداد آنها از فروردین ۹۷ منعقد شده و تا آخر اسفند ادامه دارد. همینطور كارگرانی كه كمتر از یكسال در محل كار فعلی خود مشغول به كار هستند عیدی آنها به میزان تعداد ماه پرداخت حق بیمه آنها محاسبه می گردد. این گروه از شاغلان باید ۲برابر حقوق پایه خویش را تقسیم بر ۱۲ ماه و مجموع حاصل را ضربدر تعداد ماه كاركرد خود كنند.در جدول بالا عیدی كاركنان مشمول قانون كار با دریافت حداقل دستمزد ۹۷ به میزان مدت اشتغال در محل كار فعلی محاسبه شده است.

1397/10/23
13:27:12
5.0 / 5
5758
تگهای خبر: بیمه , دستگاه , متر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
آچار a4f.ir
a4f.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آچار محفوظ است

آچار

مرکز فروش ابزار